شناسهٔ خبر: 26258 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمار پروازی فرودگاه‌های کشور در تیر ماه ۹۵:

اولین ماه تابستانی پر‌ترافیک برای فرودگاه‌های کشور/ رشد ۳۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور/ فرودگاه مهرآباد در صدر افزایش آماری/ رشد ۱۵ درصدی مسافر در فرودگاه امام

مسافر فرودگاه امام در تیرماه امسال در مجموع ۴۶ فرودگاه ایران ۳۶ هزار و ۲۶۸ پرواز نشست و برخاست داشتند و ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۲ مسافر اعزام و پذیرش شدند. همچنین در این ایام ۴۱ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۸۱ کیلوگرم بار در این فرودگاه‌ها ارسال و پست شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تیرماه امسال ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۲ مسافر از طریق فرودگاه‌های ایران اعزام و پذیرش شدند در حالی که در زمان مشابه سال گذشته ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۳۲ مسافر اعزام و پذیرش شدند. این آمار حاکی از رشد ۳۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در سال جاری است.

 در تیر ماه امسال در مجموع ۴۶ فرودگاه ایران ۳۶ هزار و ۲۶۸ پرواز نشست و برخاست داشتند و ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۲ مسافر اعزام و پذیرش شدند. همچنین در این ایام ۴۱ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۸۱ کیلوگرم بار در این فرودگاه‌ها ارسال و پست شد.

این آمار گویای رشد ۲۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیماها، رشد ۳۵ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۶ درصدی در ارسال و پست بار فرودگاه‌های ایران در تیر ۹۵ است.

بر اساس آمار تهیه شده در گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در تیرماه امسال فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۵ مسافر و ارسال و پست ۹میلیون و ۱۷۶ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم بار به وسیله ۱۱ هزار و ۳۴۷ پرواز، به عنوان پر ترافیک‌ترین فرودگاه ایران محسوب شد.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی در نشست و برخاست هواپیما، رشد ۳۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳۴ درصدی در ارسال و پست بار داشته است.

همچنین فرودگاه بین‌المللی مشهد با میزبانی از ۶ هزار و ۴۹۴ فروند هواپیما، ۹۱۸ هزار و ۱۰۲ مسافر و ارسال و پست ۷ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۸۷ کیلو گرم بار در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه بین‌المللی مشهد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیما، رشد ۴۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۶ درصدی در ارسال و پست بار داشته است.

سومین جایگاه پرترددترین فرودگاه ایران به فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) اختصاص یافت. این فرودگاه تیر ماه امسال پذیرای ۴ هزار و ۷۵۴ فروند هواپیما، ۶۷۵ هزار و ۵۲۹ مسافر و ۱۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم بار بوده است.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی در نشست و برخاست هواپیما، رشد ۱۵ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۷ درصدی در ارسال و پست بار داشته است.

نظر شما