شناسهٔ خبر: 26275 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

فرودگاه شیراز هاب پروازهای خارجی می‌شود/ آمادگی پذیرش هواپیماهای پهن پیکر/ ساخت بزرگترین پروژه ترمینالی در فرودگاه شیراز

فرودگاه شیراز مدیر‌کل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام اینکه فرودگاه شیراز به هاب پروازهای خارجی تبدیل می‌شود از راه‌اندازی پرواز شیراز - باکو خبر داد و گفت: مقصد بعدی پروازی این فرودگاه شیراز- قبرس است که در صورت اخذ مجوز مسیرهای پروازی خارجی فرودگاه به ۱۲ مقصد ارتقا پیدا می‌کند.

رضا بدیعی فرد مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این فرودگاه، گفت: فرودگاه شیراز زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد و بر همین اساس سیاست ما این است که با تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، فرودگاه شیراز بعد از امام به هاب پروازهای خارجی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه که فارس استانی با پتانسیل‌های گردشگری در حوزه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت است، گفت: بر همین اساس یکی از سه فرودگاهی هستیم که  صادرکننده ویزای الکترونیک است و در جدیدترین اقدام صدور هشت ساعته ویزا به ۲۰دقیقه کاهش داشته  است که افزایش ضریب امنیت و تسریع در امور مسافران و گردشگران را در پی دارد.

بدیعی فرد با اعلام اینکه بزرگترین پروژه ترمینالی شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر در فرودگاه شیراز در حال انجام است توضیح داد: ترمینال خارجی این فرودگاه به مساحت ۲۳ هزار مترمربع درسه طبقه با ۴ ایربریج که امکان اتصال همزمان هشت هواپیما را فراهم می‌کند با ظرفیت دو میلیون مسافر در حال ساخت و تکمیل است.

وی با توضیح اینکه سازه‌های فلزی این ترمینال به وزن ۴ هزار تن در حال سوار شدن است و از برنامه زمان‌بندی ۳۰ ماهه آن ۱۰ ماه گذشته است، گفت: ترمینال با هزینه‌ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده که از سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه عملیاتی این طرح بوده  است.

بدیعی فرد هم چنین از توسعه پارکینک فرودگاه در ۸۰ هزار متر مربع و ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: پروژه تراش و روکش کلیه سطوح پروازی نیز در دست کار است که تراش و روکش لایه اول انجام شده و  لایه توپکا با قیر پلومری که از هلند خریداری شده ماه بعد آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌های خارجی در بحث ایمنی خیلی حساس هستند، گفت: ایستگاه ایمنی زمینی که حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجهزترین ایستگاه ایمنی آتش‌نشانی است که در فرودگاه‌های کشور وجود دارد و در صورت تکمیل باعث ارتقای سطح ایمنی فرودگاه می‌شود. وی افزود: در عین حال مناقصه خرید و نصب سیستم رادار هم انجام شده و درحال مکان‌یابی آنتن هستیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه مجموعه این اقدامات باعث می‌شود ایمنی فرودگاه شیراز در حوزه‌های عملیاتی و هوانوردی ارتقا یابد، گفت: آماده‌سازی کاملی برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به فرودگاه شیراز وجود دارد و به دلیل وجود طول باند بالا و ایمنی کامل، شرایط برای ورود هواپیماهای پهن پیکر به فرودگاه شهید دستغیب شیراز آماده است.

بدیعی فرد در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون فرودگاه شیراز  به ۱۱مقصد خارجی مسیر پروازی دارد از راه‌اندازی پرواز شیراز- باکو  طی هفته گذشته خبر داد و گفت: مقصد بعدی شیراز - قبرس  است که در مرحله اخد مجوز است.

نظر شما