شناسهٔ خبر: 26279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان برگزار شد:

جلسه کمیسیون تخصصی ایمنی راه‌های لارستان

نشست وضعیت ایمنی راه‌های لارستان در بیست وسومین جلسه کمیسیون مدیریت راه‌های استان فارس بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، بیست وسومین جلسه کمیسیون مدیریت راه‌های استان فارس در خصوص بررسی وضعیت ایمنی راه‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه وشهرسازی لارستان با حضور مهندس رحیمی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، مهندس باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان، مهندس خواست خدایی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس، سرهنگ قنبری جانشین فرماندهی قرارگاه جنوب فارس، مهندس شادمانی مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی لارستان و مهندس دستاران رییس اداره ایمنی اداره کل راه وشهرسازی لارستان دراستانداری فارس برگزار شد.

محمدرضا باقری فرد در ابتدای جلسه عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی راه‌ها و وجود چالش‌ها و مشکلات عدیده در این بخش، لازم است که جلسات این کمیسیون بصورت ماهانه و مستقل برگزار شود. 

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان ادامه داد: با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های ذيربط در بحث ایمنی راه‌ها و تصادفات جاده‌ای اضافه کرد: از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با بحث ایمنی راه‌ها انتظار می‌رود که در مسایل مربوط به این حوزه با تعامل، هم افزایی و به‌صورت هماهنگ عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شناسایی پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار در موضوع ایمنی راه‌های جنوب استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نقاط دارای تصادف در محورهای اصلی جنوب استان با توجه به اینکه این محورها کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین مسیر برای دسترسی به بنادر جنوبی و جزایر کیش و قشم هستند باید در کمیته تخصصی اولویت بندی شوند تا با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به بالا بردن ضریب ایمنی آنها اقدام شود.

باقری فرد در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما پیشگیری است، افزود: ارائه آموزش‌های لازم در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی کاربران آسیب پذیر ، اصلاح شیب شیروانی و نصب علایم از جمله مهمترین مسایل مرتبط به موضوع ایمنی راه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری این اداره کل با پلیس راه جنوب فارس اقدامات خوبي در زمینه گشت‌های مشترک روزانه و نامحسوس صورت گرفته که باعث کاهش ۳۸ درصدی تلفات جاده‌ای در حوزه استحفاظی داره کل راه و شهرسازی لارستان شده است.

شایان ذکراست حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با هفت اداره (لارستان، گراش، اوز، خنج، جویم، مُهر و لامرد) و وسعت ۲۶۹۶۳ هزار مترمربع از حوزه استحفاضی ۱۶ استان کشور پهناورتر است و در حوزه اداره کل مذبور ۱۷ اکیپ راهداری با ۱۵۰ راهدار و ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات در حال خدمت‌رسانی هستند.

نظر شما