شناسهٔ خبر: 26300 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش مسافران قطارهای حومه‌ای به ۷ میلیون نفر/ ناوگان مسافری ریلی در سه سال جوان می‌شود/ رقابت کیفیت غذای قطارها با هواپیما / ورود دو رام قطار تولید داخل به شبکه ریلی

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نكته كه عملکرد قطارهای حومه‌ای در سال گذشته به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید گفت: با ورود ترنست‌ها به شبکه حمل و نقل ریلی حومه‌ای میزان جابه‌جایی مسافر در سال جاری به ۷ میلیون مسافر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح دو رام قطار درجه یک در مسیر تهران-مشهد، در جمع خبرنگاران با اشاره به روند توسعه حمل و نقل حومه‌ای در کشور اظهار داشت: تمام ترنست‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و به همین خاطر عملکرد قطارهای حومه‌ای در سال گذشته به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید و هدف‌گذاری شده که این میزان در سال جاری به ۷ میلیون مسافر افزایش یابد و در واقع واگن‌های ترنست که ردیف صندلی‌های آن به صورت اتوبوسی چیده شده نیز وارد خطوط شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به افتتاح کترینگ بین‌المللی برای ارائه سرویس به مسافران قطارهای مسافربری بیان داشت: سیستم طبخ غذای کاملا مدرن با سرمایه‌گذاری شرکت اتریشی به بهره‌برداری رسید و سرویس غذایی که به تدریج در قطارها توزیع می‌شود با کیفیت غذای هواپیماها قابل رقابت خواهد بود. امیدواریم سطح سرویس خدمات در قطارها به طور مرتب افزایش یابد و افزایش رفاه مردم را بیش از پیش فراهم کند.

آخوندی گفت: امروز دور رام قطار به مسیر تهران-مشهد افزوده شد و این قطارها ۱۰۰ درصد تولید ایران و ساخت شرکت واگن‌سازی پارس و پلور سبز هستند که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. لذا امیدواریم در شهریورماه قطارهای‌جدید وارد این محور شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند نوسازی واگن‌های فرسوده در کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به بالا بودن سن ناوگان ریلی و سیر و حرکت واگن‌هایی با سن بالای ۶۴ سال در سال گذشته در آذر سال گذشته قطارهای بالای ۵۵ سال از ناوگان خارج شد. برای آذر امسال به دنبال خارج کردن واگن‌های بالای ۴۵ سال هستیم و سال آینده واگن‌های بالای ۳۵ سال از ناوگان خارج خواهند شد تا ظرف سه سال سن ناوگان ریلی را جوان کنیم.

وی افزود: همزمان قراردادهای مختلفی بین شرکت‌های حمل‌ونقلی در حوزه‌های بار و مسافر با سازندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی به منظور وارد کردن فناوری‌های نوین در دست اقدام است.

نظر شما