شناسهٔ خبر: 26351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

افتتاح جاده شیرین‌شهر و ۱۹ پروژه راه روستایی خوزستان در هفته دولت/ بهره‌برداری از دو پروژه مسکن مهر در ایذه و دزفول/ برنامه‌ریزی برای رفع آسیب حاشیه‌نشینی و شناسایی ۶۰۰۰ متر مربع بافت فرسوده

منوچهر رحمانی مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از افتتاح پروژه‌های مختلف بزرگراهی ازجمله چهارخطه کردن محور آبادان-اروندکنار و ورودی خرمشهر درهفته دولت خبر داد و گفت: هفته دولت شاهد بهره‌برداری از جاده شیرین‌شهر و افتتاح ۱۹ طرح حوزه راه روستایی خواهیم بود.

منوچهر رحمانی، مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به معرفی عمده‌ترین طرح‌های دردست اقدام و در آستانه بهره‌برداری این استان درحوزه توسعه و مدیریت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: هفته دولت شاهد افتتاح چندین پروژه حوزه ساخت و توسعه راه‌ها درخوزستان خواهیم بود.

رحمانی درمعرفی این پروژه‌ها عنوان کرد: با اختصاص مبلغ ۴۵ هزار و ۴۶۹ میلیون ریال اعتبار بزرگراه آبادان-اروندکنار به طول پنج کیلومتر چهارخطه شده که هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پروژه چهارخطه کردن ورودی خرمشهر نیز با صرف ۱۵ هزار و ۱۶۵ میلیون ریال اعتبار طی هفته دولت افتتاح می‌شود و از دیگر طرح‌های درآستانه افتتاح درهفته دولت در حوزه ساخت و توسعه می‌توان به روکش آسفالت جاده امام صادق(ع) خرمشهر به طول هشت کیلومتر، احداث کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز به طول ۱۲ کیلومتر، چهارخطه کردن بزرگراه رامهرمز-بهبهان به طول پنج کیلومتر، احداث جاده شیرین‌شهر به طول ۱۵ کیلومتر و احداث باند جدید قیرسید-هفتگل به طول ۱۲ کیلومر اشاره کرد.

وی افزود: هفته دولت همچنین کمربندی مسجدسلیمان و راه اصلی پاشنه زاگرس لالی و باند دوم سه راهی کوپال-رامشیر به‌بهره برداری می‌رسند و کار بهسازی محورهای مسجدسلیمان-لالی، ایذه-لالی-اندیکا، قطعه دوم جاده ورودی مسجد سلیمان-اندیکا و روکش آسفالت محور شوشتر-ملاثانی-اهوازبه پایان می‌رسد.

رحمانی گفت: عملیات چهارخطه کردن محورهای آبادان-اروندکنار و راه‌های طرفین پل هندیجان-ایذه نیز به پایان رسیده و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح ۱۹ پروژه راه روستایی

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: هفته دولت شاهد بهره‌برداری از جاده روستایی خنگ اژدر نوروزی به پیرمجمود به طول دو کیلومتر و افتتاح راه روستایی ندین باوی به طول ۱۰۲ کیلومتر خواهیم بود. همچنین جاده منصوره درشادگان به طول هفت متر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه بهسازی و روکش آسفالت جاده کادوسه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در مسجدسلیمان که از سال ۹۴ آغاز شده بود، اکنون به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است و موجب اشتغال‌زایی ۱۵ نفر در این شهرستان شده است. همچنین پروژه آسفالت آنتنی‌های چهار بیشه – تل‌بمن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و با اشتغال‌زایی ۲۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد. ضمن اینکه پروژه بهسازی و آسفالت جاده گاو خفته به چشمه زالوک با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان و با اشتغال‌زایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اندیکا تکمیل شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می ‌رسد. پروژه بهسازی و آسفالت جاده شلال کرتز با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۱۵ نفر، یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در این هفته افتتاح می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه آنتنی‌های ایذه با اعتبار حدود یک میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در این شهرستان تکمیل شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بازسازی و روکش آسفالت جاده گرگر – گمبرون با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان ماهشهر با اشتغال‌زایی ۲۵ نفر به پایان رسیده و افتتاح می‌شود و مرمت و بهسازی جاده آنتنی ماهشهر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۱۵ نفر یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه بهسازی و آسفالت حیاویه – فضله جامع – صحینیات – جلوه در شهرستان اهواز با اعتبار بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است. همچنین پروژه بهسازی و آسفالت جاده حلاف ۱،۲ و ۳ در اهواز با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۱۵ نفر برای افتتاح در هفته دولت تکمیل شده است. درضمن بهسازی و آسفالت راه روستایی شریعتی در دشت آزادگان با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۷۰ نفر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: احداث جاده آنتنی روستای عوج آلبوحیه – نهر حملیه – نهر آلبوسید حمید در آبادان، احداث جاده آنتنی روستای فیه – دریعات در آبادان، آنتنی‌های بخش مرکزی مشراگه در رامشیر، احداث میان‌بر صیدون به هپرو در باغملک، بهسازی و آسفالت راه روستایی سید شریف – سید سلطان و احداث راه روستایی ثدین ۴ در باوی از دیگر پروژه‌های حوزه راه روستایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی همچنین به اقدامات اخیر اداره کل راه و شهرسازی خوزستان درحوزه مدیریت راهداری اشاره کرد و افزود: درمحور اهواز-سه راهی غیزانیه- هفتکل-باغملک-ایذه، محور ایذه-دهدز را روکش کرده‌ایم و پل هندیجان و تونل ازگیل را احداث کرده‌ایم. ضمن اینکه دراین محور جاده باغملک-قلعه‌تل چهارخطه شده است. درمحور اهواز-امیدیه-ماهشهر-هندیجان-دیلم نیز، جاده امیدیه-آغاجاری چهارخطه شده و مسیرهای ماهشهر-امیدیه و هندیجان-دیلم روکش شده است.

رحمانی افزود: درمحور شوشتر-دزفول-سیاه منصور، عملیات روکش آسفالت جاده شوشتر ملاثانی انجام شده و محور شوشتر-دزفول را چهارخطه کرده‌ایم. همچنین مسیر سیاه‌منصور-چهارراه آوج بهسازی و پل کهنک احداث شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به اجرای عملیات راهداری در محور اهواز-ویس-ملاثانی-مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: در این مسیر احداث دوربرگردان و چهارخطه شهررامین و روکش ورودی مسجدسلیمان انجام شده و ابنیه فنی محور ملاثانی-مسجدسلیمان احداث شده است. درمحور اهواز-رامهرمز-بهبهان نیز سه راهی کوپال-رامشیر چهارخطه شده، جاده رامهرمز-بهبهان را روکش آسفالت کرده‌ایم و محور رامهرمز-بهبهان چهارخطه شده است.

افتتاح ۶۴۸ واحد مسکن مهر در هفته دولت

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر شامل ۴۴۴ واحدی ایذه و نیز پروژه ۲۰۴ واحدی دزفول درهفته دولت اشاره کرد و گفت: درمجموع ۷۸ هزار واحد مسکن مهر درشهرهای باجمعیت بالای ۲۵ هزار نفر دردست اجرا داشتیم که ۴۵ هزار واحد افتتاح شده و تا پایان امسال ۱۳ هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسند. بقیه واحدها فاقد متقاضی یا دارای مشکلاتی هستند و سال آتی افتتاح می‌شوند.

شناسایی ۶۰۰۰ متر مربع بافت فرسوده درخوزستان

رحمانی همچنین مساحت بافت فرسوده شناسایی شده در این استان را ۶۰۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: این مساحت در ۲۹ شهر شناسایی شده که بیشترین آن به اهواز (۴۱۷هکتار) اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در شهرهای جدید ازجمله چمران، رامین و شیرین‌شهر مشکل بافت فرسوده نداریم، گفت: درهشت شهر مطالعه سکونتگاه غیررسمی انجام شده و ۱۱ محله شناسایی شده‌اند.

رحمانی با بیان اینکه اهواز پس از مشهد دارای بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین درکشور است، گفت: درنظر داریم با همکاری شهرداری و نهادهای مختلف به راه‌حل‌های کارآمدی برای رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی اهواز برسیم.

 

نظر شما