شناسهٔ خبر: 26513 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور امور راه روستایی وزیر راه و شهرسازی:

تحقق وعده دولت یازدهم به روستانشینان/ ۹۵درصد جمعیت روستائی کشور از راه آسفالته برخوردار می‌شوند/ بهره‌برداری از طرح ۴۷۰۰ کیلومتر راه روستائی در هفته دولت

سید حسن میرشفیع جلسه راه روستایی مشاور امور راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید ۹۵ درصد جمعیت روستائی کشور از راه آسفالته بهره‌مند می‌شوند تا وعده دولت یازدهم به این قشر تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی «محمدحسین میرشفیع» در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه سهند مراغه افزود: ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور وجود دارد که هم اکنون ۹۱.۵ درصد آن معادل حدود ۱۰۵ هزار کیلومتر آسفالته است.

وی اظهار کرد: حدود سه هزار کیلومتر راه روستائی نیز در دست احداث است و دولت تلاش می کند تا با تخصیص به موقع اعتبار این بخشها به بهره برداری برسد.

معاون امور راه روستائی وزیر راه و شهرسازی از احداث چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستائی از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت سال جاری خبر داد و افزود: این طرح ها در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

میرشفیع افزود: وزارت راه و شهرسازی با دستور وزیر به زودی ۱۰ هزار میلیارد ریال معوقه به پیمانکاران راه های روستائی پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا، وی احداث راه های روستائی با مشارکت مردم را از برنامه های این وزارتخانه بیان کرد و افزود: طبق تفاهم نامه میان دولت و وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد از اعتبار طرح های مشارکتی از محل اعتبارهای دولتی تامین می شود که در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

میرشفیع ادامه داد: آذربایجان شرقی از استان های پیشگام در این حوزه و مراغه نیز با ۱۱ تفاهم نامه در ردیف شهرستان های برتر است.

وزیر راه و شهر سازی روز پنجشنبه پس از بازدید از اجرای طرح راه آهن مراغه به ارومیه، بهره برداری از حدود ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، راه روستایی، بزرگراه و راه اصلی، ایستگاه تحقیقات هواشناسی و همچنین آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه ارومیه تبریز در آذربایجان غربی به شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی سفر کرد.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری مراغه در ۱۲۷ کیلومتری جنوب غربی آذربایجان شرقی، شرق دریاچه ارومیه و در دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته و از شمال به تبریز، از شرق به هشترود، از جنوب به میاندوآب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود است.

نظر شما