شناسهٔ خبر: 26556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارج نهادن به مقام رانندگان حمل و نقل عمومی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای

پوستر مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از برگزاری نخستین جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای در راستای ارج نهادن و تقدیر از مقام رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل عمومی جاده‌ای و درون شهری از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای با ارزیابی ۱۲ شاخص انتخاب راننده برتر از نظر نکات ایمنی و ...، با هدف تجلیل از رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل عمومی جاده‌ای و درون‌شهری مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این شاخص‌ها عبارتند از؛ سوابق و فعالیت حرفه‌ای شامل سوابق تخلفات، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، رفتار و انضباط فردی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها، اخلاق حرفه‌ای، معاینه فنی و نگهداری ایمن وسیله نقلیه، اقدامات امدادی، کمک‌رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت حرفه‌ای، سلامت شغلی و حرفه‌ای و مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ایمنی است.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در جشواره منحصراً رانندگان شاغل در حمل و نقل عمومی دارای مجوز فعالیت از سازمان‌های ذیل ربط درون شهری و برون شهری هستند که باید مشروح اقدامات شاخص خود را به تایید سازمان‌ها و صنوف مربوطه رسانده و تا تاریخ ۹۵/۶/۲۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی تاکید کرد: تمامی سوابق و فعالیت‌های انجام شده پس از دریافت توسط هیئت داوران بررسی و از برگزیده شدگان در مراسم جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای که در پاییز ۹۵ برگزار می‌شود تجلیل خواهد شد.

وی، ‌اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان حرفه‌ای، توسعه ایمنی پایدار در حمل و نقل و  ارج نهادن به مقام و منزلت رانندگان حرف‌ه­­ای را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود جشنواره به محوریت شورای سیاست گذاری متشکل از نمایندگان نهادهای مختلف و دستگاه‌های دولتی مسئول حمل و نقل طراحی و برنامه ریزی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: تمام رانندگانی که بر اساس شاخص‌های اعلام شده خود را شایسته حضور در انتخاب برترین راننده حرفه‌ای ایمنی می‌دانند می‌توانند در این فراخوان حضور یابند و در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره  به سایت ایمنی راه‌ها www.rsss.ir مراجعه نمایند.

نظر شما