شناسهٔ خبر: 26559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان انجام شد:

جمع آوری تابلوهای فاقد مجوز در جاده‌های سطح استان همدان

جمع آوری تابلوها از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، تابلوهای تبلیغاتی فاقد مجوز که به صورت غیرمجاز در جاده‌های سطح استان همدان نصب شوند جمع آوری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، غلامرضا درگاهی رئیس واحد بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی فاقد مجوز در حاشیه جاده‌ها در تصادفات و بروز حوادث جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

وی افزود: نصب هرگونه تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در استان‌ها از ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها مجاز است.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده نصب تابلوهای غیرمجاز ضمن اطلاع رسانی به مالکین جهت دریافت مجوز در صورت تایید مکان نصب تابلو  قراردادی از سوی اداره کل حمل و نقل استان با صاحبان تابلو منعقد و مجوز نصب صادر می‌شود.

درگاهی افزود: در صورت عدم توجه به مکاتبات و مراجعه مالکین جهت اخذ مجوز این اداره کل از طریق دادستانی نسبت به قلع و قمع و جمع آوری تابلوهای مورد نظر اقدام خواهد کرد. 

رئیس واحد بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ابراز کرد: مکان یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و هم چنین پروژه‌های عمرانی منطقه توسط کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

درگاهی بیان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به واحد بازرگانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اقدام به اخذ مجوز کنند و همچنین از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک آگاهی یابند.

وی گفت: تبلیغات در محورهای مواصلاتی، رسانه‌ای منحصر بفرد است و تحقیقات نشان می‌دهد نمایش‌های تبلیغاتی نوعی تجارت قانونی و مشروع در کنار جاده‌ها و بخش سازمان یافته‌ای از اقتصاد ملی است که باید در جهت ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت، رفاه و آسایش مسافران و کاربران جاده‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما