شناسهٔ خبر: 26604 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

گشایش گلوگاه ترافیکی منطقه با بهره‌برداری از آزادراه منجیل- رودبار / مطالعات بخش دوم آزادراه در دست تصویب است

بازدید منجیل رودبار معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حفاری کل تونل‌های آزادراه منجیل- رودبار به طول۲ هزار و ۹۳۳ متر به پایان رسیده و بتن‌ریزی یکی از پل‌های دره‌ای مسیر تا آخرین دهانه انجام شده است و با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی علیرغم کمبود اعتبارات با سرعت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، علی نورزاد که روز گذشته به همراه محمد رحمتی، رییس هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه از آزادراه منجیل- رودبار بازدید کرد.

نورزاد در بازدید از این آزادراه ۳/۲ کیلومتری اظهار داشت: باقیمانده آزادراه قزوین- رشت که ۱۱ کیلومتر طول دارد و یکی از قطعات مهم این آزادراه در تسهیل ترافیک منطقه محسوب می‌شود در دو قسمت طراحی شده است که بخش اول به طول ۳/۲ کیلومتر و بخش دیگر به طول ۷/۸ کیلومتر است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل این قطعه و اتصال آن به جاده موجود، گلوگاه ترافیکی محور رفع شود و بالاخص در ایام تعطیلات ترافیک عبوری به شکل روان برقرار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قطعه اول این آزادراه عنوان کرد: ۵ دستگاه تونل به طول ۲ هزار و ۹۳۳ متر و۴ دستگاه پل بزرگ به طول ۵۳۵ متر از دیگر ابنیه فنی این مسیر ۳ هزار و ۲۰۰ متری است که نشان از صعوبت عملیات راهسازی در این آزادراه دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع دو دستگاه پل دره‌ای مسیر یک دستگاه تکمیل شده و دیگری در مرحله اجرای دال است.

نورزاد در خصوص دو دستگاه پل رودخانه‌ای مسیر گفت: پل رودخانه‌ای شماره یک در مرحله اجرای سرستون است و بخشی از باکس فلزی تابلیه وارد کارگاه شده است و مرحله زدن شمع‌های پل دوم نیز تکمیل و پایه‌ها در حال اجرا است.

وی یادآور شد: ۱۲۵ کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل ۳۲ کیلومتر حدفاصل امام‌زاده هاشم تا شمال رودبار و ۹۳ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این ۱۱ کیلومتر به طول ۳/۲ کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث ۲ دستگاه شیب راهه به طول ۲۰۵ متر و ۲ دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

وی در خاتمه در خصوص بخش دوم این آزادراه تصریح کرد: این مسیر به طول ۷/۸ کیلومتر نیز در مرحله تکمیل و تصویب مطالعات قرار دارد.

نظر شما