شناسهٔ خبر: 26648 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزش سلامت نظام اداری مطرح شد:

سلامت اداری خود موجب ارتقای توسعه‌ همه‌جانبه در سطح سازمان‌ها می‌شود/ تأثیر سامانه شهراه در ارتقای سلامت نظام اداری

جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزش سلامت نظام اداری جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزش سلامت نظام اداری با هدف آموزش مباحث گوناگون در حوزه بازرسی و ارزیابی عملکرد در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه هم‌اندیشی و کارگاه آموزش سلامت نظام اداری یکشنبه ۳۱ مردادماه با حضورعلی‌بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی و سیدسعید سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی و سایر مدیران کل و معاونین دفاتر مدیریت عملکرد و سازمان‌های تابعه و همچنین کارشناسان دفتر مدیریت عملکرد در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه افرادی از جمله دکتر خرازی، رئیس محترم امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیات عالی نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، خانزاده، معاون هیات عالی نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و صفدری، معاون امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیات عالی نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سخنرانی پرداخته و نکات لازم در این جلسه آموزشی را برای حاضران بیان کردند.

سیدعلائی ضمن حضور در این جلسه در ارتباط با عملکرد خانواده وزارت راه و شهرسازی در راستای سلامت اداری سخنانی را بیان کرده و گفت: راه‌اندازی سامانه شهراه در ارتقای حفظ حقوق شهرونی و همچنین سلامت اداری نقش بسیار مؤثری داشته و اقدام خوبی در این حوزه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش شناسایی گلوگاه‌های مفسده در وزارت راه و شهرسازی را یکی از وظایف اصلی در این حوزه دانست و گفت: باید در این بخش ضمن تعیین فرایندهای اصلاح گلوگاه‌ها تمامی اقدامات لازم برای پیگیری حقوقی پرونده‌های دعاوی وزارت‌خانه در مجامع قضایی را انجام دهیم.

رستمی نیز در بخش دیگری از این جلسه ضمن تأکید بر نقش و تکلیف حوزه ارزیابی عملکرد در سطح وزارت‌‌خانه گفت: با توجه به این امر اهمیت و حساسیت موضوع ارزیابی عملکرد کاملا مشخص و آشکار است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بازرسان نقش مؤثری در ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد دارند گفت: سلامت اداری خود موجب ارتقای توسعه‌ همه‌جانبه در سطح سازمان‌ها خواهد شد.

مبانی بازرسی و نظارت، مفهوم و هدف نظارت و بازرسی،ؤ فرآیند نظارت و بازرسی، اهداف نظارت و بازرسی، پیامدهای نظارت و عدم نظارت، اصول راهنمای نظارت و بازرسی،انواع، مراحل و زمانبندی انجام بازرسی، اقدامات قبل، حین و بعد از بازرسی، بازرسی و تحقیق‌های موردی، اصول اخلاقی در فرایند بازرسی، چارچوب گزارش بازرسی، تبیین دستورالعملاجرایی مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط انتخاب بازرسان و تعداد آن‌ها، ناظران ارشد دستگاه‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد بازرسین، اولویت‌های بازرسی مستمر، نحوه گزارش‌دهی، فرایند بازرسی، اقدامات حمایتی از بازرسین، شهود و مطلعین و همچنین ارزیابی عملکرد بازرسین ازجمله مهمترین محورهای مورد بحث در این جلسه به شمار می‌رود./

نظر شما