شناسهٔ خبر: 26680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

حفاظت اراضی دولتی اولویت اصلی ماست

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی استان گفت: حفاظت و حراست از اراضی دولتی اولویت ما در بخش املاک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان که با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و سردار اسحاقی فرمانده فرماندهی نیروی انتظامی و دیگر مسئولان انتظامی و قضایی استان برگزار شد، گفت:

مأموریت یگان حفاظت از اراضی، حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک، تجهیزات اموال منقول و غیرمنقول و تأمین و استقرار نظم و امنیت در اماکن و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در این راستا و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در اجرای قوانین و مقررات است.

وی افزود: جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف ، تعرض، تجاوز ، تخریب و ایجاد مزاحمت و ممانعت، نظارت و بازدید از وضعیت حفاظت فیزیکی، تهیه و تدوین طرح توزیع تسلیحات و تجهیزات انتظامی و مخابراتی، اجرای طرح‌ها و دستور العمل‌های حفاظتی و انتظامی از دیگر وظایف این یگان است.

رحمانی ادامه داد: برای تشکیل این یگان از ماه‌های قبل مراحل آموزشی و تدارک تجهیزات را آماده کرده‌ایم بطوری که در حال حاضر نیروهای یگان در ۱۸ شهر استان مستقر و فعال است.

وی گفت: تشکیل این یگان با تاکیدات مقام عالی وزارت و استاندار خوزستان و همکاری فرماندهی انتظامی استان امروز میسر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل طبق قانون متولی زمین‌های دولتی در محدوده و حریم شهرهاست، بیان کرد: این‌گونه زمین‌ها برای آبادانی شهرها و سرمایه‌ نسل‌های آن شهرها و مکان اجرای طرح‌های پیش‌بینی‌ شده توسعه و پیشرفت است.

در ادامه سرهنگ عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: یگان حفاظت در سازمان ملی زمین و مسکن در راستای ماده ۲۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه دستورالعمل تشکیل یگان در دستگاه‌های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری با پیگیری که از طرف وزارت راه و شهرسازی و رئیس محترم سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفت بود دستورالعمل آن تنظیم ابلاغ شد.

علی عباس‌نژاد اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشوربا اشاره به اینکه این یگان ضابط خاص قضایی است، افزود: حفظ بیت‌المال مهمترین دغدغه این سازمان است.

در پایان حکم انتصاب فرماندهی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرائت و به جناب سرهنگ موسی وسمرادی اعطاء شد و محل استقرار این یگان و نیروهای آن رسماً افتتاح شد.

نظر شما