شناسهٔ خبر: 26690 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شهر جدید پردیس مطرح كرد:

واگذاری واحدهای مسکن مهر فاز ۸ پردیس در پاییز امسال/ جزئيات دلیل توقف واگذاری بیش از ۴ هزار واحد

سعید غفوری مدیر عامل شهر جدید پردیس با تکذیب توقف ساخت فاز ۸ مسکن مهر گفت : شهروندان نگران نباشند این فاز با تمام امکانات و توان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید غفوری در خصوص عملیات اجرایی سایت مسکن مهر در فاز ۸ پردیس بیان کرد : ۸۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساخته می شود که پارسال ۷ هزار و ۵۰۰ واحد و ماه گذشته ۴ هزار و ۵۵۰ واحد واگذار شده است.

وی ادامه داد: واگذاری ها در شهر پردیس محله محور است و به همراه مسجد ، کلانتری ، مدرسه ، واحدهای تجاری و سایر خدمات تحویل می دهیم.

غفوری افزود: ۱۲ هزار واحد از ۸۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس واگذار شده است و در هفته دولت ۱۱۳۴ واحد از واحدهای باقیمانده فاز ۳ هم در برنامه افتتاح است.

غفوری افزود : فاز ۳ را همراه واحدهای تجاری، مسجد ، محله و خانه کشتی افتتاح خواهیم کرد و ۳ مدرسه در فاز ۱۱ ایرانشهر که ماه گذشته بهره برداری شد.

مدیر عامل شهر جدید پردیس گفت: از همه فازها محله ای افتتاح می کنیم و ماه گذشته در فاز ۱۱ انجام شد ، فاز ۳ در هفته دولت ،‌ فاز ۸ در پائیز برنامه واگذاری دارد و در ادامه فازهای ۵ و ۹ را افتتاح خواهیم کرد و دوباره به فاز ۱۱ باز می گردیم تا تمام متقاضیان در همه فازها خانه دار شوند.

وی تصریح کرد: از همه متقاضیان خواهش می کنیم سهم آورده خود را هر چه سریعتر تکمیل کنند تا در این فصل بتوانیم به کارهای اجرایی شتاب بیشتری دهیم.

غفوری ادامه داد : ۴ هزار و ۵۵۰ واحد آماده واگذاری است و برخی ها بدلیل اینکه آورده خود را تکمیل نمی کنند نمی توانند کلید دریافت کنند.

وی تاکید کرد: هر چه آورده متقاضیان زودتر صورت گیرد شتاب کار بیشتر می شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به واگذاری ۴ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن مهر به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پروژه بزرگی است و پردیس آخرین شهری بوده که کلنگ مسکن مهر ان زده شده است اما اگر خدمات روبنایی وزیر بنایی آماده نباشد مانند سیستم آب و سایر نیازها نمی توانیم سایر خدمات را انجام دهیم و امیدواریم پایان سال ۹۶ مسکن مهر در شهر جدید به سرانجام برسد. 

غفوری ادامه داد: در سال های گذشته تفاهم نامه هایی بوده که بنای درستی نداشته زیرا بار اجرایی خدمات زیربنایی بر دوش شرکت عمران پردیس است و اکنون تامین این خدمات زیربنایی مشکل ساز شده است.

وی با اشاره به برنامه های امسال شهر جدید پردیس گفت : واگذاری در همه فازها در سال ۹۵ از برنامه های ما است وبرای ورود مترو به شهر چدید پردیس اقدامات خوبی صورت گرفته است و اینکه کدام خط مترو به تهران وصل شود در حال بررسی است تا در آینده نزدیک همه راحت تر به پایتخت دسترسی داشته باشند. 

وی افزود: ۹۵ درصد پیمانکاران مشغول فعالیت هستند ، یک عده از پیمانکاران توقف عملیات اجرایی دارند چون تصمیم گیری در مسکن مهر عجولانه بوده و بارگذاری سنگینی داشته است. 

غفوری درباره به اینکه فاز ۸ پردیس به دلیل شکایت محیط زیست متوقف شده است ،تصریح کرد: فاز ۸ پردیس جزء بهترین فازهایی پردیس است که عملیات اجرایی در آن صورت می گیرد ، سال های گذشته و دولت قبل ، مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته است و در حال پیگیری هستیم و ما با شتاب عملیات اجرایی را انجام می دهیم و به هیچ وجه توقف را قبول نمی کنیم . 

غفوری تصریح کرد: ۲۵ هزار واحد در این فاز وجود دارد که با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است. 

وی افزود: مشکل از آورده مردم است و به هیچ عنوان متوقف نشده است و مردم می توانند مراجعه کنند و پیمانکاران حتی در ایام تعطیل مشغول کار هستند./

نظر شما