شناسهٔ خبر: 26744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری از پروژه احداث تقاطع غیر همسطح بهشت هاجر در محور توره ملایر

افتتاح همزمان با آغاز هفته دولت، تقاطع غیر همسطح بهشت هاجر با حضور استاندار همدان، مدیرکل راه وشهرسازی و سایر مسئولین ذیربط به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان همدان، محمد رودباری در حاشیه این افتتاحیه گفت: پروژه احداث تقاطع غير همسطح بهشت هاجر بر اساس فهرست بهای سال ۹۲ از محل اعتبارات ملی در كيلومتر ۲۰۰+۰۳ محور ملاير اراك واقع شده است.

مديركل راه وشهرسازی استان افزود: هدف از افتتاح اين پروژه افزايش ايمنی و سرعت و تسهيل در رفت و آمد و اصلاح نقاط حادثه خير در محدوده بهشت هاجر و تامين دسترسی ايستگاه راه آهن ملاير – بهشت هاجر و دانشگاه ملاير و واحدهای صنعتی و توليدی  است.

محمد رودباری در رابطه با مشخصات تقاطع بهشت هاجر بیان کرد: اين پروژه شامل دو دهانه پل به طول ۲۴ متر و به عرض ۱۴ متر و ۵ كيلومتر رمپ و لوپ با عرض متوسط ۱۱/۳۰ متر است.

وی همچين افزود: جهت اجرای اين پروژه مقدار ۳۲۵۰۰۰مترمكعب عمليات خاكی شامل خاكريزی و خاكبرداری و مقدار ۵۰۰۰ مترمكعب بتن ريزی و عمليات بنايی ۱۰۰۰ مترمكعب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آرماتوربندی ۳۷۰ تن و ۱۰۰ تن علائم ايمني ونيوجرسی به طول ۶۰۰ متر و ۲۰ كيلومتر خط كشی و ۵۰ متر طول هندريل از اقدامات صورت گرفته در رابطه با اين پروژه است.

رودباری در پايان سخنانش گفت: برای احداث و تکمیل این پروژه مبلغی بالغ بر ۷۶۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

استاندار همدان نیز در این افتتاحیه هفته دولت را نمادی از وحدت دولت و ملت عنوان کرد و در رابطه با این پروژه گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح بهشت هاجر یکی از پروژه‌های بسیار حساس شهرستان ملایربوده که اهمیت بالایی هم برای راه آهن و هم بهشت هاجر دارد.

نیکبخت از پیگیری‌ها ، دلسوزی‌ها و تلاش‌های مهندس رودباری و همکاران وی تشکر و قدردانی نمود و گفت: امیدوارم با همدلی و همراهی و هماهنگی‌های خوبی که در شهرستان وجود دارد شاهد توسعه و پیشرفت این شهرستان باشیم.

وی همچنین یادآورشد: گزارش مهندس رودباری مبنی بر آسفالت ۲ هزار و ۶۸۰ کیلومتر راه روستایی و عقد قرار داد ۵۵ کیلومتر باقی مانده بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده است.

نظر شما