شناسهٔ خبر: 26747 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت انجام می شود:

افتتاح دستگاه VOR و ساختمان سپاه فرودگاه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال

هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از بهره برداری دستگاه کمک ناوبری VOR و ساختمان سپاه فرودگاه بیرجند در هفته دولت و با‌اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفته است: در هفته دولت دستگاه کمک ناوبری VOR و ساختمان سپاه فرودگاه بیرجند به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. این دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خریداری و آماده بهره‌برداری شده‌است.

هادی سلامی، درباره پروژه‌های قابل افتتاح فروگاه بیرجند در هفته دولت، گفت: در سال ۱۳۹۳ دستگاه کمک ناوبری VOR فرودگاه بیرجند خریداری و نصب شد اما در این مدت به دلیل نبود هواپیمای فلایت‌چک به مرحله بهره‌برداری نرسید.

وی ادامه داد: اما با خرید هواپیمای فلایت‌چک و سفر آن به فرودگاه بیرجند این دستگاه کمک ناوبری وارسی شد و به بهره‌برداری رسید. همچنین طرح‌های تقرب، ورودی و خروجی آن نیز وارسی پروازی شدند. اکنون این سیستم عملیاتی شده و هواپیماها برای نشستن از VOR فرودگاه بیرجند می‌توانند بهره ببرند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی این دستگاه با صرف هزینه ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خریداری شده است. همچنین ۵ میلیارد ریال هم صرف نصب و هزینه‌های جانبی آن شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت قصد داریم ساختمان سپاه این فرودگاه را نیز افتتاح کنیم، عنوان کرد: کارفرمای احداث این ساختمان اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌هاست و مهندسان مشاور صحن بوستان طراحی این بنا را برعهده داشتند. پیمانکار این ساختمان از پیمانکاران محلی است که در مناقصه موفق به اقدام برای ساخت این بنا شده بود.

سلامی افزود: احداث این ساختمان سه سال با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به طول انجامید البته محوطه‌سازی و احداث کانال تاسیسات آن خارج از تعهد پیمانکار بود. بنابراین طی دو ماه گذشته این ساختمان با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل شد. اکنون این ساختمان تحویل داده شده است و با انتقال نیروهای حفاظت به آن، شرایط ایمن‌تری در فرودگاه بیرجند حاکم خواهد شد.

به گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، وی گفت: در نظر داریم از مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای افتتاح رسمی پروژه‌های این فرودگاه در هفته دولت دعوت به عمل آوریم.

نظر شما