شناسهٔ خبر: 26799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت؛

افتتاح ۲۸۰ میلیارد ریال پروژه بهسازی و راهسازی استان قزوین/ افزایش ۴۰۰ کیلومتری طول راه‌های استان در دولت یازدهم

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید ۴۰۰ کیلومتر به طول راه‌های استان اضافه شده که این مقدار شامل ۲/۲۴ بزرگراه، ۱۵ کیلومتر راه اصلی، ۲/۳۸ راه فرعی و ۳۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر گفت: تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه با هدف ارتقای ایمنی، تسهیل در عبور و مرور و تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب از اساسی‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است.

وی افزود: این اقدام تاثیر قابل توجهی در افزایش هر چه بیشتر ایمنی در راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی دارد.

قزوینیان در خصوص پروژه‌های مهم حوزه راه‌های اصلی که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسند، عنوان کرد: بهسازی و اجرای روکش آسفالت شامی شاپ به ابهر به طول ۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال وتعریض (احداث باند دوم) محور محمدیه– آبیک به طول ۱۱ کیلومتر با هزینه ۸۴ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

قزوینیان در ادامه گفت: بهسازی محور رحیم آباد – دانسفهان به طول ۸ کیلومتر و هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌های اجرا شده توسط راه و شهرسازی است که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های اصلی عنوان کرد: در مجموع حدود ۳۰ کیلومتر راه اصلی مورد ساخت، تعریض، بهسازی و اجرای روکش آسفالت قرار گرفته که میزان اعتبارات هزینه شده برای این عملیات بالغ بر ۱۷۸ میلیارد ریال بوده است.​

نظر شما