شناسهٔ خبر: 26800 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

اقدامات لازم برای تهیه جزئیات طرح جامع بازآفرینی در حال انجام است/ اجرای طرح به صورت پایلوت در ۱۷ شهر تا یک ماه دیگر/ رشت آغازگر طرح جامع بازآفرینی

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه هم‌اکنون اقدامات لازم برای تهیه شرح خدمات طرح جامع بازآفرینی از سوی مشاوران در حال انجام است گفت: پس از ارائه نتایج نهایی اقدامات تا پایان شهریورماه، این طرح در ۱۷ شهر کشور به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تهیه طرح جامع بازآفرینی برای ۱۷ شهر پایلوت در کشور بیان کرد: با توجه به تغییر الگوی بازآفرینی شهری پایدار، وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون درحال تهیه طرح پژوهشی تدوین بیانیه و چارچوب نظری و همچنین تهیه و تدوین شیوه‌نامه تهیه طرح‌های جامع بازآفرینی شهری پایدار هستیم.

ایزدی در ادامه ناکارآمدی طرح‌های جامع و تفصیلی در پاسخگویی به نیازهای شهر و شهروندان، ارائه الگوی مناسبی در رابطه با توسعه شهر در زمینه‌های مختلف، طولانی شدن روند تهیه و تصویب آنها و توقف الگوی طرح‌های CDS به دلایل مختلف را نمونه‌ای از تغییر رویکردهای حاصل شده در سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: از این روی، این وزارتخانه فعالیت‌هایی در زمینه تهیه شرح خدمات الگوی جدید در مجموعه خود در دستور کار قرار داده است.

 مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه گفت: طبق ماموریت محول شده از سوی مقام عالی وزارت، تهیه شرح خدمات طرح جامع بازآفرینی در حال پیگیری است. بدین منظور «طرح پژوهشی تدوین بیانیه و چارچوب نظری طرح‌های جامع بازآفرینی» و «تهیه و تدوین شیوه‌نامه تهیه طرح‌های جامع بازآفرینی شهری پایدار» توسط مشاور هم‌اکنون در حال تهیه است.

وی همچنین اضافه کرد: در این راستا از هم‌فکری و مشارکت اعضای انجمن صنفی مهندسان مشاور معماری و شهرسازی کشور نیز بهره گرفته می‌شود. تا کنون حدود ۸۰ درصد از مراحل مطالعات انجام گرفته  و تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۵ نتیجه مطالعات به شکل کامل و نهائی ارائه خواهد شد و در ۱۷ شهر کشور به صورت پایلوت عملیاتی می‌شود.

وی در پایان افزود: اولین طرح جامع بازآفرینی در شهر رشت آغاز و در حال انجام است./

نظر شما