شناسهٔ خبر: 26845 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی و فارس/ جزئیات برنامه‌های افتتاحی استان‌ها در هفته دولت/ برنامه تحویل واحدهای مسکن مهر در استان‌های مختلف/ بهره‌برداری از راه‌های روستایی و شریانی

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های آذربایجان غربی و فارس، جزئیات برنامه‌های افتتاحی استان‌ها در هفته دولت، تحویل واحدهای مسکن مهر و بهره‌برداری از راه‌های روستایی و شریانی ازجمله مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان ها در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

 

 

استان

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

چهار محال و بختیاری

قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: طی هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف درحوزه مسکن مهر، بهسازی راه‌ها و احداث بزرگراه در استان چهارمحال و بختیاری خواهیم بود که ازجمله آنها می‌توان به افتتاح ۱۱۰۰ واحد مسکن مهر و افتتاح بیمارستان مال خلیفه اشاره کرد. وی همچنین با ارائه آمار درحوزه‌های مختلف تصریح کرد در سه سال اخیر انقلابی در راه‌های استان چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوسته است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون حدود ۵۲۵ میلیارد ریال در حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی هزینه شده که از این مبلغ ۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت ملی از طریق قیر رایگان و ۵۰ میلیارد ریال از طریق اسناد خزانه از سوی وزارتخانه پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آماده به افتتاح بودن بیش از ۲۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۵ میلیارد تومان در استان قزوین به مناسبت هفته دولت خبر داد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در دولت تدبیر و امید ۴۰۰ کیلومتر به طول راه‌های استان اضافه شده که این مقدار شامل ۲/۲۴ بزرگراه، ۱۵ کیلومتر راه اصلی، ۲/۳۸ راه فرعی و ۳۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

قم

معاون وزیر راه و شهرسازی از تعریف سه دسته پروژه برای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی و بافت میانی شهر حدفاصل ایستگاه راه‌آهن تا مجموعه حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم خبر داد و گفت: پروژه‌های اولویت دار برای بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی در خلال سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم ابلاغ شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از بهره‌برداری از ۱۰۲۸ واحد مسکن مهر در شهرستان‌های استان قم طی هفته دولت خبر داد و گفت: بهبود ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم انجام شده و درکمیسیون ماده ۵ استان، جانمایی ایستگاه مترو در ایستگاه راه‌آهن مرکزی به تصویب رسیده است.

گلستان

مديركل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۱۰ پروژه عمراني با اعتباری بالغ بر يكهزار و ۹۲ ميليارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: همزمان با هفته دولت امسال از دو طرح توسعه و عمران شهری استان در شهرهای كردكوی و نوده خاندوز رونمایی خواهد شد.

آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که آذربایجان غربی ۵ مرز ایران با كشورهای همسایه تركیه و عراق را در خود جای‌داده است، گفت: حمل‌ونقل این استان به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاصی كه دارد چه در بخش هوایی و چه در بخش‌های جاده‌ای و ریلی باید توسعه و گسترش پیدا كنند.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از توجه و عنایت ریاست جمهور به پروژه راه‌آهن و اهتمام وزارت راه و شهرسازی به اتمام هر چه سریعتر این پروژه ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبار مورد نظر آرزوی دیرینه مردم ارومیه برآورده شود.

بوشهر

استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهوری در دستوری به وزارت راه و شهرسازی خواستار ارایه راهکارهای ممکن برای فعال سازی پروژه راه آهن شیراز - بوشهر شد.

مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه هفته دولت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دراین استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هفته دولت شاهد افتتاح ۱۲ کیلومتر از محور هراز و ۱۲ کیلومتر از کمربندی نوشهر خواهیم بود؛ ضمن اینکه ۴۰۰۰ واحد مسکن مهر آماده واگذاری دراستان داریم.

تهران

براساس اطلاعات طرح جامع شهر تهران مصوب ٨٦، تهران تا این سال، ٦٣٣ قطعه زمین ذخیره احصا‌شده به مساحت پنج‌هزار‌و ٢٨ هکتار داشت؛ اما از این تاریخ تا امروز هیچ آماری درباره وضعیت زمین‌ها در دسترس رسانه‌ها و حتی اعضای شورای شهر تهران قرار نگرفته و حالا رئیس کمیسیون شهرسازی شورای چهارم می‌گوید که نمی‌توان درباره وضعیت فعلی زمین‌های ذخیره شهر تهران اظهارنظری کرد؛ چون آماری نمی‌دهند.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: از شروع دولت یازدهم تا به حال ۶۹۱ کیلومتر عملیات در راه‌ها انجام دادیم که برای این مقدار اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال هزینه شد و پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت یازدهم، بتوانیم انواع راه‌های استان را هزار و ۴۵۸ کیلومتر دیگر توسعه دهیم.

سمنان

مديركل راه و ترابری استان سمنان کریدور شمال به جنوب را عاملی مهم در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اعلام كرد.

مدیركل راه و ترابری استان سمنان گفت: ۲۵ طرح راهسازی در استان در حال انجام است.

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی محور سمنان فیروزکوه تا یک ماه دیگر خبر داد و ضمن معرفی طرح‌های این اداره کل در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی به افتتاح ۱۲ کیلومتر از راه روستایی بیارجمند به خانخودی طی هفته دولت خبر داد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر این استان درهفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد از برنامه‌ریزی برای بهسازی بافت فرسوده این استان با همکاری شهرداری‌ها خبر داد.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از اختصاص هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای تأمین ایمنی در حوزه راهداری همدان خبر داد.

ایلام

مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۵۶ كیلومتر راه اصلی و ۱۲ كیلومتر راه روستایی در استان ایلام روكش آسفالت شد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بهره برداری ۴۷ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه راه و شهرسازی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در خوزستان نیازمند بهسازی و نوسازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از افتتاح پروژه‌های مختلف بزرگراهی ازجمله چهارخطه کردن محور آبادان-اروندکنار و ورودی خرمشهر درهفته دولت خبر داد و گفت: هفته دولت شاهد بهره‌برداری از جاده شیرین‌شهر و افتتاح ۱۹ طرح حوزه راه روستایی خواهیم بود.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: کنارگذر در حال احداث شهرستان سقز ۹ ونیم کیلومتر است که یک لاین آن در شهریور ماه امسال افتتاح خواهد شد.

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کردستان در گزارشی از اجرای ۴۰ پروژه ساختمان دولتی و عمومی با زیربنایی بالغ بر ۱۵۲ هزار متر مربع در سه سال گذشته خبر داد.

گیلان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه هفته دولت ۱۹۰۲ واحد مسکن مهر درشهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد، از افتتاح و بهسازی ۳۹ کیلومتر راه اصلی و کتابخانه سکونتگاه غیررسمی رشت در این هفته خبر داد. وی همچنین به آغاز ساخت آزادراه‌های امامزاده هاشم(ع) به انزلی و رودبار به منجیل در سال جاری اشاره کرد.

سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود چهار هکتار بافت فرسوده دراین استان گفت: استان سیستان و بلوچستان در رفع و پیشگیری از حاشیه‌نشینی برنامه‌های گسترده‌ای دارد و استان پایلوت کشوری در این زمینه است.

خراسان شمالی

مديركل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره‌برداری ۱۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یکصد وهفتاد و دو میلیارد و ۳۲۲ ميلیون ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: ۶ هزار واحد مسکن مهر در استان باقی مانده است که برنامه داریم ۳هزار واحد را در سال ۹۵ تحویل بدهیم.

اصفهان

مدیركل راه آهن اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان كریدور حمل و نقل مركزی كشور شناخته می شود و عبور شاهراه های اصلی و همچنین خطوط ریلی نقش این استان را در حمل و نقل دو چندان می كند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با توجه به شعار هفته دولت سال ۹۵ "اقدام وعمل، دولت – ملت، امیدوار واستوار" از افتتاح ۴۴۷ کیلومتر پروژه راهسازی و راهداری و آغاز بکار ۶ پروژه راهسازی در استان اصفهان خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای در راه‌های استان خراسان رضوی خبر داد.

فارس

وزیر راه و شهرسازی همزمان با آغاز هفته دولت برای بازدید و افتتاح از پروژه‌های عمرانی استان فارس با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به اين استان سفر می‌کند.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: ۶۱ طرح حوزه راه در هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۱۴ طرح دیگر در هفت شهرستان جنوبی آغاز می‌شود.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:۳۰ پروژه دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مقامات استانی روز پنج شنبه ۴ شهریورماه همزمان با سومین روز از هفته دولت سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

ایرانشهر

احداث محور كنارك- جاسك با هدف ارتباط بندر چابهار و بندرعباس و توسعه مناطق كشاورزی و بنادر صيادی در حال انجام می‌باشد.

کرمان

بیمارستان ۳۲تختخوابی شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان با حضور وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه با اعتیاری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال، پروژه‌های تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در دست انجام این اداره کل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

نظر شما