شناسهٔ خبر: 26870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین تقدیر از کارمندان نمونه، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد:

قم جعبه تقسیم نظام ریلی کشور می‌شود

مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: توافقات اجرایی راه اندازی قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در آیینی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از کارمندان نمونه این اداره کل برگزار شد، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: با عنایت به تاکید و پیگیرهای مجدانه دکتر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، قم جعبه تقسیم نظام ریلی کشور خواهد شد.

وی افزود: توافقات اجرایی راه اندازی قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان به مراحل پایانی رسیده است و بزودی شاهد کلید خوردن این پروژه مهم کشوری خواهیم بود.

صبوری از ایستگاه مرکزی شهر قم به عنوان ایستگاه اجبار ناوگان ریلی کشور نام برد و افزود: با توجه به تفاهمات صورت گرفته ایستگاه مرکزی راه آهن شهر قم، مرکز تبادل خطوط ریلی شهری، برون شهری خواهد گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ادامه به انتزاع حوزه مدیریت راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی پرداخت و توضیح داد: بزودی مجموعه راهداری استان‌ها، به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها خواهد پیوست و هم اینک مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

رئیس شورای حمل و نقل استان در ادامه به برگزاری همایش اخلاق حرفه‌ای نظام مهندسی در قم اشاره کرد و تصریح کرد: دبیرخانه مرکزی اخلاق حرفه‌ای نظام مهندسی در قم مستقر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به سامانه شهراه پرداخت و در خصوص این سامانه گفت: بی‌تردید سامانه شهراه می‌تواند به عنوان پل ارتباطی مجموعه راه و شهرسازی با شهروندان عمل نموده موجب شفاف سازی امور مرتبط گردد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس و جوایزی به رسم یادبود از کارکنان نمونه این اداره کل تقدیر بعمل آمد.

نظر شما