شناسهٔ خبر: 26901 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

رفع انحصار اطلاعات ۱۴۱/ نصب و راه‌اندازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف هوشمند تا پایان ۹۶/ افتتاح ۴۸ پاسگاه پلیس راه پیش ساخته در آینده نزدیک/ امکان ارزیابی شرکت‌های مسافربری با آیین‌نامه جدید

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی از نصب و راه‌اندازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و هوشمندسازی جاده‌های شریانی كشورتا پایان مدت سه ساله قراردادی که سال گذشته منعقد شد خبر داد و گفت: این پروژه با اختصاص اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به ایمنی سفرهای بین شهری می‌انجامد.

داود کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره اقدامات انجام شده در بخش حمل‌ونقل هوشمند (ITS) سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اطلاعات موجود در سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ هم اكنون در قالب سایت ، اپلیكیشن موبایلی، پیامك و تماس تلفنی به صورت دقیق و روشن در اختیار هموطنان قراردارد و اطلاعاتی كه پیش از این تنها در انحصار تعدادی سازمان و نهاد بود در حال حاضر بدون محدودیت و سخاوتمندانه جهت بهره‌برداری در دسترس عموم مردم است.

 كشاورزیان در ادامه به راه‌اندازی نرم‌افزار موبایلی سالنامه آماری در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت آمار در زندگی روزمره هموطنان و اجرای حقوق شهروندی مورد تاكید مسئولین امر از یك سو و حجم بالای خدمات ارائه شده در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كشور از سوی دیگر، اپلیكیشن موبایل به عنوان یكی از مناسب‌ترین و به روزترین ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی خواهد توانست پربازده‌ترین گزینه برای انجام این امر باشد.

وی افزود: این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های دسته‌بندی اطلاعات و آمار، امكان آگاه ساختن كاربران از اخبار و اطلاعات به روز شده و جدید و همچنین ارسال نظرات، پیشنهادها و انتقادات از سوی مخاطبان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  قرارداد نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور و هوشمندسازی جاده‌های شریانی كشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مدت سه ساله قرارداد ۱۸۷۹ دستگاه از این سامانه با اختصاص حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سراسر راه‌های شریانی كشور جهت ایمنی سفرهای بین شهری و آسایش هرچه بیشتر هموطنان نصب و راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان راهداری از راه‌اندازی دو باب پاسگاه پلیس راه پیش ساخته با معماری شایسته و متناسب در استان اصفهان و محور شریف‌آباد در استان تهران به عنوان نمونه و از افتتاح ۴۸ پاسگاه پلیس راه پیش ساخته جدید به صورت تیپ در آینده‌ای نزدیك در سراسر كشور خبر داد.

کشاورزیان نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان سپهتن با مساعدت وزارت نفت برای كنترل مصرف سوخت و اختصاص سوخت بر حسب پیمایش را از دیگر اقدامات این سازمان ذكر كرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از سال گذشته آیین‌نامه تشكیل شركت‌های حمل و نقل مسافر مورد بازنگری قرار گرفته و آیین‌نامه جدید تدوین و اخیراً به ادارات كل استانی ابلاغ گردید و هدف تعریف شده در بخش حمل و نقل مسافر حركت به سمت برندسازی و ایجاد شركت‌های صاحب نام در این عرصه است كه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امكان ارزیابی برندهای بخش حمل و نقل مسافر میسر است.

نظر شما