شناسهٔ خبر: 27066 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

علیزاده عنوان کرد

تکمیل و تحویل ۴۰ بیمارستان با مجموع ۵۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم/ تکمیل مصلای امام خمینی(ره) تا دو سال دیگر/ آغاز احداث ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی/ افتتاح صحن و شبستان جدید حرم حضرت معصومه(س) تا پایان سال

محمد جعفر علیزاده مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از افتتاح ۴۰ بیمارستان در استان‌های مختلف کشور با مجموع ۵۴۰۰ تختخواب تا پایان دولت یازدهم خبر داد. وی همچنین در معرفی پروژه‌های دیگر در دست اقدام این سازمان به احداث ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی و شبستان و صحن جدید حرم حضرت معصومه(س) درسال جاری اشاره کرد.

 محمد جعفر علیزاده، مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید معطوف بر اولویت دادن به تکمیل پروژه‌های ناتمام دولت قبل است گفت: این سازمان سال ۷۲ به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی تشکیل شد و از جمله ساختمان‌های دولتی مهم که این سازمان مجری ساخت آنها بوده می‌توان به ساختمان مجلس شورای اسلامی، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی (مرکز همایش‌های بین‌المللی) همچنین بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مهم، ندامتگاه‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف اشاره کرد که این روند ادامه دارد.

علیزاده افزود: درسال جاری با توجه به اختصاص اعتبار مناسب از محل اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده اين سازمان  و بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت و تعيين اولويت‌ها برنامه‌ريزی لازم برای تكميل و تحويل ۴۰ بيمارستان با بيش از ۵۴۰۰ تخت انجام شده كه اين مهم تا پايان دولت محقق خواهد شد. تحويل اين تعداد بيمارستان اتفاق بسيار مهم و مثبتی است كه در ارتقای شاخص‌های بخش بهداشت نقش مهمی ايفا خواهد كرد.

علیزاده افزود: برای ساخت وتكميل اين تعداد بيمارستان بالغ بر۱۲۰۰ ميليارد تومان هزينه خواهد شد.

وی در معرفی دیگر پروژه‌های ویژه در دست ساخت سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی به تکمیل مصلی امام خمینی(ره) و طرح‌های توسعه حرم حضرت معصومه(س)، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم احمد بن موسی (ع) اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۶ بیمارستان را با مجموع ۲۳۲۸ تخت و سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریالی افتتاح کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کمبود محسوس تخت بیمارستانی درحومه تهران اشاره کرد و افزود: در جلسات مشترک با وزیر بهداشت و درمان با توجه به کمبود محسوس مراکز درمانی درحومه تهران به این نتیجه رسیدیم که باید تعداد بیمارستان‌های این مناطق افزایش یابد. بر این اساس بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی پاکدشت را درپایان سال گذشته افتتاح کرده‌ایم. هفته گذشته نیز بیمارستان بهارستان را با ۹۷ تختخواب تحویل دادیم که درحال تجهیز است و بخش عظیمی از نیاز درمانی جمعیت ۳۵۰ هزار نفری این منطقه را برطرف خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: همچنین از اعتبار سازمان و نیز اعتبار بنیاد برکت(ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال گذشته ساخت بیمارستان ۸۵ تختخوابی قرچک را آغاز کرده‌ایم که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به آغاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی آموزشی و درمانی اسلامشهر نیز اشاره کرد و افزود: این بیمارستان شامل ۱۲ اتاق عمل و ۹۱ تخت مراقبت ویژه است و قطب بزرگ درمانی و آموزشی جنوب غرب تهران محسوب خواهد شد. قرار است از طریق مشارکت بانک ملت ۵۸۰ میلیارد ریال وام از این بانک اخذ کنیم و سازمان مدیریت نیز تضمین بازپردخت وام را برعهده گرفته است.

علیزاده همچنین به شروع ساخت دو بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی یکی در شهرستان قدس و دیگری درملارد اشاره کرد و گفت: همچنین به زودی شاهد ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شریف‌آباد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود سلامت عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز توجه خاصی به ساخت بیمارستان‌های جدید دارد.

انجام سه طرح ویژه در دولت یازدهم

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود کمبود محسوس اعتبارموفق شدیم سه طرح ویژه شامل ساخت ندامتگاه مرکزی ۲۰۰۰ نفری تهران ، مقاوم سازی مصلای قم با زیربنای ۱۴ هزار متر مربع و ساخت کتابخانه بزرگ در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: امسال تاکنون مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان‌های دولتی و اداری درنظر گرفته شده که اگر اختصاص داده شود درسال پایانی دولت یازدهم کارنامه‌ای درخشان را ارائه خواهیم کرد. تاکنون در بخش بهداشت و سلامت تخصیص اعتباری مطلوبی داشته ایم و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده تخصیص یافته است.

علیزاده گفت: علاوه بر پیگیری ساخت اماکن فرهنگی و ورزشی، ندامتگاه‌ها و توسعه حرم حضرت معصومه(س) و توسعه حرم شاهچراغ(ع) امسال با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی شامل ساختمان کمیسیون‌ها، دفاتر نمایندگان و کتابخانه و مرکز اسناد را آغاز می‌کنیم.

بهره‌برداری از رواق‌های شرقی و غربی مصلای امام خمینی(ره) تا پایان دولت یازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال شاهد پایان ساخت صحن و شبستان شرقی مصلای امام خمینی(ره) و اجرای توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) خواهیم بود، به تشریح برنامه تکمیل مصلای امام خمینی(ره) اشاره کرد و توضیح داد: تکمیل مصلای امام خمینی(ره) از پروژه‌های مهم پایتخت است که در ساخت آن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تنها اختصاص به برگزاری نماز نداشته باشد و محل برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عفاف و حجاب باشد. امسال برای این پروژه مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده و تا اوایل تیر ماه ۹۶ شاهد بهره‌برداری از فضاهای جدید مصلا خواهیم بود. همچنین مطالعات عمیقی بر روش ساخت ایوان مصلا که بزرگترین ایوان بتنی جهان است نیز شده که تا چند ماه دیگر به مراحل اجرایی می‌رسد. از سوی دیگر تا پایان دولت یازدهم شاهد بهره‌برداری از رواق های شرقی و غربی مصلا خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با اشاره به اینکه پیشنهاد ساخت مصلای تهران دراوایل انقلاب اسلامی به امام خمینی(ره) داده شد و به دنبال آن از اوایل انقلاب زمین ۲۰۴ هکتاری در تپه‌های عباس‌آباد تملک شد، گفت: از ابتدا قرار بود این پروژه درقالب گلگشت مصلا عملیاتی شود که علاوه بر مراسم مذهبی وعبادی خانواده‌ها بتوانند از فضای سبز و نمایشگاه‌های دایر شده دراین مجموعه نیز استفاده کنند.

وی افزود: ساخت مصلای امام خمینی(ره)  از سال ۸۵ با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی واگذار شد و سازمان پس از انجام مطالعات و طراحی‌های مختلف عملیات اجرایی پروژه را از اواخر سال ۸۷ آغاز کرد. هسته مرکزی مصلا با زیربنای ۳۵۰ هزار متر مربع در حال ساخت است و پیشرفت ۶۶ درصدی را پشت سرگذاشته است. مصلای امام خمینی(ره) از حساس‌ترین و مهمترین سازه های پیچیده است که برای تکمیل آن باید علاوه بر اعتبارات مصوب ظرف دو سال مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

اجرای طرح توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س)

علیزاده با بیان اینکه طرح توسعه ضلع جنوبی حرم حضرت معصومه(س) انجام شده و اکنون توسعه ضلع شرقی حرم با مساحت سه هکتار دردست انجام است، گفت: ۲۹ هزار متر مربع از بافت ناهمگون ضلع شرقی حرم را تکمیل کرده‌ایم و قرار است در طرحی با زیربنای ۵۰ هزار متر مربع ساختمان‌های موردنیاز جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون زائر را فراهم کنیم. در این راستا همچنین اخیرا کتابخانه صحن را با ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت افتتاح کرده‌ایم که به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به افتتاح صحن و شبستان بزرگی در ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: مساحت این صحن که مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند ۱۰هزار متر مربع است. ضمن اینکه ساخت شبستان جدید با زیربنای ۸۰۰۰ متر مربع را دردست اجرا داریم که سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و امسال نیز قرار است مبلغ ۱۱ میلیارد تومان ازمحل این اعتبار به پروژه اختصاص یابد.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی همچنین گفت: برای توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) درحال مطالعه برای بهسازی ۶۳ هکتار بافت فرسوده اطراف این حرم هستیم و از منابع اعتباری برای این پروژه امسال مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده که تا یک ماه دیگر مطالعات طرح به سرانجام می‌رسد.

نظر شما