شناسهٔ خبر: 27115 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جلیل اسلامی خبر داد:

افتتاح پست دوم اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در هفته دولت/ سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومانی بخش‌خصوصی در بندر آستارا

جلیل اسلامی با حضور عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و جمعی از مسئولین محلی و انتظامی شهرستان آستارا، ١ پست اسکله، ١ باب انبار، اداره گمرگ منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و ٣ هکتار استحصال حوضچه داخل بندر آستارا افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی معاون اموربندری ومناطق وی‍‍‍‍‍‍‍ژه از افتتاح پست دوم اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندر چند منظوره آستارا به همراه ٢ انبار بزرگ نگهداری کالاها در این بندر همزمان با هفته دولت خبر داد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به عنوان یکی از مسیرهای اصلی در کریدور شمال به جنوب نقش مهمی در اقتصاد و توسعه دریامحور در جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند، افزود : با اتمام فاز بندری کامل، بندر تجاری آستارا، ٥/٢ میلیون تن کالا در این بندر بین المللی کشور جا به جا خواهد شد و در حال حاضر این بندر به ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی و بهره گیری از یک پست اسکله کامل از ٤ پست اسکله فاز نهایی، وظیفه ذاتی خود را در حوزه تبادلات اقتصادی و دریامحور به خوبی انجام می دهد.

اسلامی، ظرفیت فعلی بندر آستارا را ٦٠٠ هزار تن عنوان و تصریح کرد : بخش خصوصی در بندر آستارا تاکنون مبلغ ٥٠ میلیارد تومان در حوضه روساختها و ایجاد اسکله ها، سرمایه گذاری و هزینه کرده است.

معاون اموربندری گفت: بخش دولتی نیز در بندر تجاری آستارا بیش از ١٧ میلیارد تومان و در حوزه زیرساختها، ایجاد موج شکن ها و همچنین بخش آبخور و لایروبی سرمایه گذاری کرده است.

بندر آستارا نخستین بندر خصوصی کشور است و در حال حاضر ارتباط تجاری این بندر با بنادر حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو در جمهوری آذربایجان، بندر اکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچ قلعه در جمهوری خودمختار داغستان و همچنین بندر آستاراخان در روسیه برقرار است.

استاندار گیلان نیز در مراسم افتتاح پروژه های بندر تجاری آستارا ضمن گرامی داشت هفته دولت و تقدیر از تلاش ها و سرمایه گذاری سازمان بنادر و بخش خصوصی در آماده ساختن زیرساخت های مناسب در بندر آستارا خاطرنشان کرد : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اعلام نموده اند، می بایست ضمن آماده ساختن زیرساخت های مناسب برای تحول اقتصادی از این زیرساخت ها استفاده بهینه برد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر، وی اظهار امیدواری کرد تا این بندر همچنان در مسیر رشد قدم بردارد و دولت نیز در این مسیر حمایت لازم را از بخش خصوصی می کند.

نظر شما