شناسهٔ خبر: 27151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آخرین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۳ پروژه راه و شهرسازی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در خراسان جنوبی

افتتاح در آخرین روز از هفته دولت با صرف ۳۵ میلیارد ریال هزینه سه پروژه راهسازی در شهرستان خوسف خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، ابراهیم کریمپورفرد پروژه‌های بهره برداری شده را احداث و آسفالت راه آبگرم لوت، روکش آسفالت حفاظتی و احداث و آسفالت راه حسن آباد- میناخون ذکر کرد.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان انجام شد که مهم‌ترین آن محور خوسف- نای بند است که ۱۸ کیلومتر آن قبلا احداث شده و هم اکنون ۱۱ کیلومتر دیگر به بهره برداری رسید.

وی گفت: در محور یادشده شش کیلومتر روکش آسفالت وحفاظتی انجام شد و در ۲۵ کیلومتر کارهای فنی و عملیات خاکی نیز اجرا شد و امیدواریم درسال آینده باقی مانده این محورکه حدود ۳۵ کیلومتر تا آبگرم لوت فاصله دارد آسفالت شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده و با احداث ۷۰ کیلومتر جاده خوسف به نای بند، فاصله بیرجند به کرمان ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با احداث محور نای بند به بهاباد که در دو جهت از استان یزد و خراسان جنوبی کار می‌شود ۱۹۰ کیلومتر فاصله بیرجند به یزد و شیراز و غرب کشور کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به باند دوم جاده خوسف- خور گفت: قرارداد بسته شده وهم اکنون سه پیمانکار درحال فعالیت هستند و در اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: محور« قلعه زری» با صرف دو میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی با قیر رایگان آسفالت شده است.

وی از روکش آسفالت حفاظتی خبر داد و اضافه کرد: شش کیلومتر از این محور با سه میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید. همچنین احداث و آسفالت گرم راه حسن آباد – میناخون به طول ۴.۸ کیلومتر با ۱۰میلیارد ریال هزینه انجام شد.

وی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی محور معدن – شهداد انجام شده و از سمت معدن به سمت نهبندان و شهداد به طول ۶۵ کیلومتر نیاز به انجام عملیات راهسازی دارد.

نظر شما