شناسهٔ خبر: 27157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۵۲۵ میلیارد ریال پروژه در حوزه راه و شهرسازی استان بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، توحید اخلاقی روز دوشنبه با اشاره به اینکه ۱۳۰۰کیلومتر از عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های اصلی و بزرگراه‌های استان با اعتبار پیش‌بینی شده ۲ هزار میلیارد ریال در دست اجراست، گفت: در هفته دولت امسال ۱۳۵ کیلومتر از این راه‌ها با اعتبار هزینه شده ۲۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد. 

وی همچنین اعلام کرد: ۱۶۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان با اعتبار هزینه شده ۱۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت امسال بهره برداری شد. 

اخلاقی با اشاره به اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌ها از ماموریت‌های راه و شهرسازی است، گفت: در هفته دولت امسال از طرح اجرای عملیات نگهداری و اصلاح روشنایی ، نصب علائم ، تجهیزات ایمنی ، خط کشی ، نصب گاردریل و ایمن سازی شیب‌های جاده‌های استان با اعتبار هزینه شده ۱۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد. 

وی پروژه‌های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی را شامل ۱۱ بزرگراه ، ۴ راه اصلی و ۶ راه فرعی عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها که با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۲ هزار میلیارد ریال در حال اجراست به طور میانگین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخلاقی همچنین از احداث و بهسازی ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آذربایجان‌شرقی با اعتبار مورد نیاز ۱۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: عملیات روکش آسفالت ۵۵۰ کیلیومتر از راه‌های روستایی استان با برآورد اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال هم در دست اجراست.  

وی با اشاره به اختصاص ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی استان در سال گذشته گفت: برای آسفالت راه‌های درون شهری هم که حالت ترانزیتی داشته باشند قیر رایگان به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه بدهی مسجل شده پیمانکاران فعال در حوزه راه و شهرسازی استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، گفت: مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی از طریق اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود. 

اخلاقی گفت: از زمانی که صورت وضعیت پیمانکاران استان مسجل شده باشد ۲۰ درصد هم سود مطالبات ازطریق این اسناد به پیمانکاران تعلق می‌گیرد. 

وی افزود: ۲۰۰ میلیار ریال از مطالبات پیمانکاران طرح بزرگراه اهر - تبریز از طریق این اسناد پرداخت شده است. 

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در سال گذشته ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار متر مربع اراضی دولتی تصرف شده به ارزش هشت هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال رفع تصرف و اعاده شده است. 

اخلاقی با اشاره به اینکه تعهد استان در زمینه مسکن احداث ۱۲۰ هزار و ۹۲۰ واحد است، گفت: با محاسبه ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تحویل داده شده هفته دولت امسال تا زمان حاضر ۱۰۵ هزار و ۶۲ واحد تکمیل و به متقضایان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰ هزار و ۳۵۸ واحد مسکن مهر در حال احداث استان تعداد یکهزار و ۶۵۹ واحد بدون متقاضی و ۲ هزار و ۸۹۸ واحد دارای مشکلاتی مانند کمبود آورده هستند ، کل تسهیلات پرداخت شده به طرح مسکن مهر استان را تا زمان حاضر ۲۵ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

اخلاقی گفت: ۵۳۶ میلیارد ریال هم از طرف دولت برای محوطه سازی و خدمات روبنایی طرح های مسکن مهر استان هزینه شده است. 

اخلاقی با اشاره به اینکه تا زمان حاضر ۱۰۵ هزار و ۶۲ واحد مسکن مهر در استان تحویل متقاضیان شده است، گفت: تحویل ۴۲ هزار و ۸۰۷ واحد در سه سال گذشته اتفاق افتاده است. 

وی تسهیلات داده شده به این تعداد مسکن مهر را ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۷ باب مسجد ، مدرسه و کلانتری هم با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در پروژه های مسکن مهر احداث شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان توسط راه وشهرسازی استان در دست اجراست، گفت: بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی سراب و ۱۶۰تختخوابی مراغه که در زمان حاضر به ترتیب ۹۲ و ۸۳ درصد پیشرفت دارند، دهه فجر امسال تکمیل وتحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شوند. 

اخلاقی میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان های آذرشهر و عجب شیر را به ترتیب ۴۷ و ۳۵ درصد اعلام کرد و از مذاکره با سرمایه گذار خارجی برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تبریز خبر داد. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد سه ساله راه و شهرسازی استان در سه سال گذشته گفت: در این مدت ۲۱ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی استان هزینه شده است. 

اخلاقی افزود: برای روکش آسفالت ۶۷۹ کیلومتر راه شریانی استان در سه سال گذشته یکهزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است. 

وی با اشاره به احداث ، بهسازی و آسفالت ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی استان با هزینه کرد یکهزار و ۷۷۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته گفت: برای احداث ۱۶۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه هم ۴ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

اخلاقی بهره برداری از سه پروژه بیمارستانی با ۳۰۴ تخت در ۱۸ هزار متر مربع و با اعتبار هزینه شده ۳۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از پل تقاطع غیرهمسطح خسروشهر با اعتبار هزینه شده ۴۸۰ میلیارد ریال را از خدمات سه ساله دولت در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: ۴۵ پروژه ساختمانی و دولتی هم در ۲۳۰ هزار متر مربع با اعتبار هفت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در این مدت اجرا شده است. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای حدود ۲۰هزار داوطلب ، آزمون ورود به حرفه مهندسی و کاردان‌های ساختمان برگزار شد، اعلام کرد: در روزهای ۱۱ و۱۲ شهریور نیز این آزمون با شرکت ۷۸۹۶نفر در تبریز، اهر، مراغه، مرند و بناب بصورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.  

اخلاقی تعداد اعضاء نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی را بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال بکار هستند. 

وی افزود: سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار پروانه اشتغال مهندسی در استان صادر و یا تمدید می‌شود.

نظر شما