شناسهٔ خبر: 27166 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی:

افتتاح بیش از ۳۳ کیلومتر راه آسفالت روستایی در بردسکن/ بهره‌برداری از راه روستایی بردر باجگیران به طول ۱۲ کیلومتر

جاده رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسکن خراسان رضوی از افتتاح ۳۳/۳ کیلومتر روکش آسفالت گرم راه روستایی در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد، این در حالیست که مسوول نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران از آسفالت راه روستایی بردر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کامیاررضا ریاضی با بیان اینکه محورهای روستایی شهرستان بردسکن در معرض گرمای شدید منطقه‌ای قرار دارند، گفت: با توجه به عمر طولانی آسفالت راه‌های این منطقه و تردد نسبتاً زیاد در این محورها، اجرای روکش آسفالت ضروری بود که این اداره از سال ۹۴ روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی را به طور جدی در دستور کار و پیگیری‌های خود قرار داده است.  

وی با اشاره به آسفالت حدود ۱۳ کیلومتر محورهای روستایی بخش شهرآباد و ۲۰/۳ کیلومتر راه دیگر در بخش مرکزی شهرستان بردسکن، افزود: عرض آسفالت انجام شده در این محورها ۵.۵ متر می‌باشد که قیر آن از محل قیر مشارکتی با مشارکت خیرین تأمین گردیده و اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز برای این میزان راهسازی و روکش آسفالت هزینه شده است. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسکن بیان کرد: با افتتاح این روکش‌ها جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم از راه آسفالته مناسب برخوردار گردیده که انشالله این روند همچنان ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک نسبت به روکش محورهای جدید اقدام می‌شود. 

محسن نیک اختر با اعلام این خبر افزود: آخرین قطعه راه روستایی بردر به طول  یک هزار و۱۵۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با همت راهداران و کارکنان اداره راه و شهرسازی باجگیران به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی حوزه راهداری باجگیران، راه روستایی مذکور به طول ۱۲ کیلومتر به عنوان قطب گردشگری و دامپروی منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی باجگیران ابراز امیدواری کرد: با بهره‌مندشدن ۴۰۰ خانوار ساکن در این منطقه از راه آسفالته مناسب، شاهد رونق اقتصادی و تردد بیشتر و ایمن‌تر مردم این منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: روستای بردر در منطقه مرزی جنوب غربی باجگیران واقع شده با ۱۲۰۰ نفر جمعیت، محصولاتی همچون محصولات دامپروری، باغی و عسل تولید می کند که جزو مهم‌ترین تولیدات ساکنین این منطقه است.

نظر شما