شناسهٔ خبر: 27236 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول اعلام کرد

بازتعریف فضای هوایی ایران با همکاری هلند/ طراحی مسیرهای جدید براساس استانداردهای جدید و اقتصاد ایرلاین‌ها

احمدرضا بیاتی یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بازطراحی فضای هوایی ایران با همکاری یک شرکت هلندی گفت: شرکت فرودگاه‌ها قرارداد مشاوره فنی با ایکائو منعقد می‌کند.‌

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمدرضا بیات معاون دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به قرارداد جدید برای بازتعریف فضای هوایی ایران گفت: در قراردادی که با یک شرکت هلندی داریم، کل ساختار فضای ایران باز طراحی می‌شود چراکه مسیرهای قبلی برای ایرلاین‌های عبوری چندان اقتصادی نبود؛ بنابراین نیاز به بازطراحی دوباره مسیرهای پروازی داشتیم.

وی با بیان اینکه مسیرهای جدید باید براساس استانداردهای جدید و دیدگاه اقتصادی ایرلاین‌ها طراحی شود، افزود: طراحی‌های استاندارد و اقتصادی می‌تواند شرایط مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را هم تغییر دهد؛ چراکه پروازهای عبوری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اشاره به قرارداد با ایکائو(سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) برای مشاوره خرید تجهیزات فرودگاهی، گفت: قرارداد دوم ما در کانادا و در مقر ایکائو انجام می‌شود؛ بر این اساس، این سازمان بین‌المللی به کشورهایی که نیاز به مشاوره فنی دارند، خدمات می‌دهد و به دلیل اینکه یک نهاد بین‌المللی است، اعتبار خود را زیرسوال نمی‌برد.

بیات با اشاره به اینکه این قرارداد بسیار مهم است و تضمین همه خریدهایی است که از سوی شرکت انجام می‌شود، گفت: شرکت‌های خصوصی که در دنیا اینکار را انجام می‌دهند، احتمال تبانی با شرکت‌های فروشنده را دارند؛ بنابراین بهترین راهکار برای ما مشاوره با نهاد بین‌المللی ایکائو است.

وی با بیان اینکه شرکت فرودگاهها نیاز به خرید دو فلای‌چک دیگر هم دارد، گفت: حداقل به دو فروند هواپیمای دیگر از این نوع نیاز داریم که البته این دو هواپیما باید از نوع جت باشد؛ اما به دنبال این هستیم که این فلای‌چک ها را خریداری کنیم.

بیات در خصوص خرید رادارهای فرودگاهی که از مدت‌ها پیش در برنامه شرکت فرودگاه‌ها قرار داشته است، عنوان کرد: هنوز رادارها خریداری نشده و فعلا قصد داریم که مناقصه را دوباره برگزار کنیم.

نظر شما