شناسهٔ خبر: 27245 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی بسترسازی نصب سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز فرودگاه سردار جنگل رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت عملیات اجرایی بسترسازی نصب سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز فرودگاه رشت با هدف افزایش دید خلبان در موقعیت یابی و تشخیص مكان مناسب برای فرود بر روی باند ۰۲۷ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گیلان، طرح جایگزینی سامانه اپروچ كامل بجای تجهیزات قبلی موسوم به "سیستم simple approach " هم اكنون با تلاش كارشناسان اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی این اداره كل و با نظارت اداره كل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

غلامرضا كریم آقایی مدیركل فرودگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: این سامانه در صورت نصب و بهره برداری ،كمك شایانی به افزایش دید خلبان در موقعیت یابی و تشخیص مكان مناسب برای فرود بر روی باند خواهد كرد.

وی در آغاز عملیات اجرائی این سامانه گفت: با برنامه ریزی و طراحی سیستم روشنایی دقیق تقرب پرواز (اپروچ كامل) باند فرودگاه سردار جنگل رشت، عملیات نشست و بر خواست پروازها تا دید ۸۰۰ متر افقی برای خلبانان در  این فرودگاه امكان پذیر خواهد شد.

مدیركل فرودگاه گیلان اعتبار لازم برای اجرای این عملیات را ۷۰ میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: نیمی از این اعتبار جهت تهیه اقلام مورد نیاز و نیم دیگر جهت عملیات اجرایی از محل  اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه خواهد شد.

كریم آقایی آغاز بهره برداری كامل از این سامانه دقیق و حساس را ماه‌های آینده اعلام كرد و گفت: امیدواریم تا بازه زمانی معین شاهد افتتاح این طرح برای ایمنی و سلامتی پروازها در شرایط بدی آب و هوا باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما