شناسهٔ خبر: 27270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد

هزار میلیارد ریال برای روکش راه‌های کردستان هزینه شده است

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از دو پروژه جاده‌ای بندر عباس مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان گفت: در حوزه راه‌های بین شهری شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی در استان در دولت یازدهم بیش از ۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت با هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان،  محمدراشد مدرس گرجی درگفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: در حوزه راه روستایی نیز در سال‌های ۹۳  و ۹۴ حدود ۱۱۰کیلومتر روکش آسفالت با صرف اعتباری معادل ۱۱۰میلیارد ریال انجام شد.

وی به رفع نقاط پرحادثه به عنوان دیگر عملکرد حوزه راهداری در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: احداث باند کندرو گردنه تیتور در محور سنندج - مریوان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم این حوزه به طول ۱۱کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که شش کیلومتر از آن با صرف ۵۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پنج کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شده ودر صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا نیمه اول سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.

مدیر راهداری کردستان همچنین به اصلاح و رفع سه مقطع پرحادثه نیز در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول یک کیلومتر و با هزینه کردن ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی به احداث باند کندرو گردنه ورودی سروآباد محور سنندج - مریوان به عنوان دیگر اقدامات راهداری در راستای رفع موانع و نقاط حادثه خیز نام برد و گفت: در راستای اجرای این پروژه پنج کیلومتر با اعتبار ۱۵میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیر راهداری کردستان احداث روشنایی در راه‌های استان را از دیگر اقدامات راهداری نام برد و گفت: روشنایی معابر گردنه مه گیر صلوات آباد محور سنندج - همدان به طول ۱۵کیلومتر آغاز شده که تاکنون پنج کیلومتر آن با هشت میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی به پروژه روشنایی تونل گردنه خان محور سقز - بانه نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه به طول یک کیلومتر و با صرف هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان در ادامه به اقدامات جاری و ارتقای ایمنی شامل خط کشی و نصب علائم و حفاظ و نگهداری ابنیه فنی در جاد‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در مدت سه سال دولت تدبیر و امید ۲۱۴میلیارد ریال اعتبار در این بخش هزینه شده است.

مدرس گرجی به وضعیت ماشین آلات حوزه راهداری استان نیز گریزی زد و افزود: اکنون ۳۶۰دستگاه ماشین آلات موجود است که از این تعداد در سه سال اخیر ۲۰ دستگاه جدید خریداری و به ناوگان ماشین آلات راهداری استان اضافه شده است.

وی به هزینه کردن ۲۰۰۰میلیارد ریال اعتبار در سه سال اخیر در حوزه ماشین آلات در استان اشاره کرد و گفت: در قالب راهداری زمستانی نیز در سه سال گذشته بیش از ۲۰۰میلیارد ریال برای برف روبی هزینه شده است.

به گفته وی برای خط کشی جاده های استان در سه سال اخیر ۸۰ میلیارد ریال برای بیش از۶۰۰۰ کیلومتر هزینه شده و بیش از ۱۵۰میلیارد نیز صرف ایمن سازی جاده ها ونصب حفاظ شده است.

وی اصلاح ۵۷ نقطه پرحادثه و ایمن سازی و اصلاح آن با صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات راهداری کردستان در سه سال اخیر عنوان کرد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان به اقدامات ویژه و خاص حوزه راهداری در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و گفت: تثبیت و بازیافت سرد با سیمان در محورهای استان، اجرای آسفالت پلیمری، اجرای آسفالت الیافی، ممیزی ایمنی راه‌های شریانی استان، مطالعات تدقیق سرعت در محورهای شریانی استان، مطالعه، تدوین و طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت راه RMS مبتنی بر GIS بر شبکه راه‌های استان و بررسی توسعه سامانه هوشمند نرم افزاری و سخت افزاری مدیریت یکپارچه حوادث و تصادفات جاده ای از نقطه نظر امداد رسانی و علل وقوع حادثه و ثبت در استان کردستان از جمله این اقدامات است.

نظر شما