شناسهٔ خبر: 27304 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در بازدید از طرح‌های درحال اجرای فرودگاه رامسر مطرح کرد؛

برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اقتصادی کردن کل فرودگاه‌های کشور/ افزایش نرخ بهره‌وری با نوسازی ناوگان هوایی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

بازدید وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از طرح‌های درحال اجرای فرودگاه رامسر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اقتصادی کردن فرودگاه‌های غیراقتصادی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سفر به استان مازندران با حضور در فرودگاه رامسر ضمن بازدید کامل از طرح‌های درحال اجرا در این فرودگاه، در جمع خبرنگاران درخصوص سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی برای تجاری کردن فرودگاه‌های کشور گفت: برای اقتصادی کردن فرودگاه‌های غیراقتصادی ابتدا باید نوسازی ناوگان هوایی را داشته باشیم و سپس با افزایش میزان پروازها نرخ بهره‌وری از فرودگاه‌ها را افزایش دهیم.

آخوندی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد پروازها صرفا در ۸ فرودگاه انجام می‌گیرد افزود: بیش از ۵۰ فرودگاه باقیمانده به دلیل حجم پروازهای محدود جرو فرودگاه‌های غیراقتصادی محسوب می‌شوند.

به گفته عباس آخوندی افزایش نرخ بهره‌وری از سرمایه‌های موجود یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که برای رسیدن به آن نوسازی ناوگان هوایی جزو برنامه‌های این وزارتخانه است.

آخوندی در این‌باره توضیح داد: اولین گام اقتصادی کردن فرودگاه‌های کوچک این است که میزان پروازها را افزایش داده و در گام دوم توسعه فرودگاه را براساس عملکرد خود فرودگاه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص برنامه‌های وزارتخانه برای فرودگاه‌های کوچکی چون فرودگاه رامسر و نوشهر گفت: در بحث نوسازی ناوگان هوایی یکی از اهداف مهمی که تعقیب می‌شود وارد کردن هواپیماهای با برد کوتاه است که در فرودگاه‌های با مقیاس کوچک استفاده شود.

وی هدف اصلی پروازی این هواپیماها را فرودگاه‌های کوچک و غیراقتصادی دانست و گفت: با ورود هواپیماهای کوچک فرودگاه‌های غیراقتصادی فعال شده و آسایش خوبی را برای مردم فراهم می‌آورد.

به گفته وی توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری مشروط به توسعه فرودگاه‌های هر شهر است و در صورت اقتصادی کردن فرودگاه‌های کوچک گردشگری و سرمایه‌گذاری در این شهرها رونق پیدا می‌کند./

نظر شما