شناسهٔ خبر: 27330 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت

بهداشت، مهمترین مشکل حاشیه‌نشینان کشور/ تبعات حاشیه‌نشینی در کلانشهر تهران نمود بیشتر دارد

حاشیه نشینی تهران نماینده مردم ایرانشهر با اشاره به اهمیت بالای وضعیت بهداشت و درمان در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: خدمات درمانی و بهداشتی باید متناسب با نیازهای حاشیه نشینان تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدنعیم امینی‌فرد مهمترین مشکلات حاشیه نشینان را موضوع بهداشت ودرمان آنها برشمرد وگفت: معمولا حاشیه نشینان در وضعیتی نیستند که خود به دنبال رفع مشکلات بهداشتی و درمان خود باشند بلکه مسئولان باید در پی رفع مشکلات درمانی آنها باشند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به حاشیه نشینان تاکید کرد و ادامه داد: عمده مشکل حاشیه نشینان مسائل درمانی، بهداشتی و همچنین کمبود امکانات مناسب است. البته درکنار این موارد افزایش  جمعیت آنها شیوع بیماری های خاصی را در این سکونتگاه های غیررسمی رقم زده که این موضوع نیاز به مطالعات عمقی و دقیق دارد بنابراین باید به صورت جدی آسیب های اجتماعی، درمانی و بهداشتی حاشیه نشینان را مورد توجه جدی قرار دهیم.

امینی فرد بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های خاص در مناطق حاشیه‌نشین تاکید کرد و یادآور شد: در کنار ارئه خدمات بهداشتی به حاشیه نشینان باید اقدامات مناسبی برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها داشته باشیم به گونه ای که مانع گسترش بیماری های شویم.

وی با بیان اینکه معضل حاشیه نشینی در کلانشهرهای کشور به معضلی جدی تبدیل شده، تصریح کرد: وزیر کشور گزارش مبسوطی در رابطه با این معضل به مجلس ارائه کردند که در حال طراحی و تدوین  طرح‌هایی در وزارت کشور هستند؛ معضل حاشیه نشینی هر چند در اکثر کلانشهرهای کشور وجود دارد اما به دلیل تراکم جمعیت پایتخت تبعات این معضل در این کلانشهر نمود بیشتری دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید تعریف مناسبی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حاشیه‌نشینان داشته باشیم، تصریح کرد: خدمات درمانی و بهداشتی  باید متناسب با نیازهای حاشیه نشینان تعریف شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه به مساله بهداشت و درمان حاشیه نشینان تاکید کرد و افزود: نمیتوان به مسائل حاشیه نشینان بی توجه بود بلکه باید در راستای گسترش بحث بهداشت و  درمان در این مناطق اقدام کرد هر چند به دلیل افزایش جمعیت در این سکونت گاه های غیررسمی در رابطه با خدمات رسانی با مشکلات زیادی مواجه هستیم./

نظر شما