شناسهٔ خبر: 27349 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

جزئیات شکسته شدن شیشه برج مراقبت فرودگاه مهرآباد/ شیشه جدید امشب نصب می‌شود/ وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر شیشه را شکست

علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به ریزش شیشه برج مراقبت فرودگاه مهرآباد که روز گذشته به دلیل باد شدید شکست، گفت: شیشه جدید امشب جایگزین شیشه موقت می‌شود.

علی رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حادثه روز گذشته مبنی بر شکسته شدن شیشه برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در زمان بروز توفان اظهار داشت: این شیشه‌ها به تازگی جایگزین شیشه‌های قبلی شده‌بودند که به دلیل استهلاک با نمونه‌های جدید تعویض شدند. این شیشه‌ها طبق توافق با پیمانکار باید چند روز در زمان‌ها و شرایط مختلف مورد آزمایش قرار گیرند تا علاوه بر آسوده خاطر بودن ما، شرکت نیز بتواند موقعیت دقیق نصب و رگلاژ شیشه‌ها را پیدا کند.

وی افزود: یکی از شیشه‌های جدید روز گذشته به دلیل وزش باد شدید با شدت ۵۰ کیلومتر در ساعت فرو ریخت اما این حادثه هیچگونه خسارت جانی و مالی دربر نداشت، زیرا شیشه‌ها در دوره آزمایشی قرار دارند و پیمانکار موظف به جبران خسارت وارده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه یک شیشه به صورت موقت نصب شد و قرار است امشب شیشه جدید از سوی شرکت نصب شود.

رستمی با بیان اینکه  «شیشه‌های برج مراقبت به خاطر تبادل حرارتی و وضوح دید خاص هستند» یادآوز شد: برای اولین بار است که شیشه‌هایی با این ضخامت در برج های مراقبت ایران نصب می‌شود و پس از نصب چند روزی از سوی کارشناسان ما برای آزمایش دید در روز، شب و گرگ و میش از نظر ضریب شکست نور مورد بررسی قرار می‌گیرند که طی مرحله آزمایشی به دلیل توفان روز گذشته یکی از شیشه‌ها فرو ریخت و شکسته شد.

نظر شما