شناسهٔ خبر: 27417 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

موسوی خبر داد

ترابری ۶.۸ میلیون نفر سفر در بنادر قشم/ جابجایی ۵۰۰ نفر در مسیر جدید خصب- قشم/ تخلیه و بارگیری ۳.۵هزار TEUکانتین

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ۶.۸ میلیون نفر سفر در مسیرهای داخلی دریایی به مقصد بنادر این جزیره و جابجایی حدود ۵۰۰ نفر در مسیر جدید خصب- قشم طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سید باقر موسوی آمار عملکرد بندر قشم در بخش های کالا و مسافر طی پنج ماه نخست سال ۹۵ را تشریح کرد و گفت: طی این مدت، ۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۲۹ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، ۲ میلیون و ۹۲۷هزار و ۷۴۹ تن مربوط به مواد غیر نفتی و۴۴ هزار و ۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۵۲ هزار و ۱۴۲ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۸۶ تن کالا صادراتی  و ۳۵هزار و ۷۵۶ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.

وی عمده این محموله های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو عنوان کرد.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۲میلیون و۸۵۹ هزار و ۹۲۸ تن اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۶ میلیون و ۷۴۶هزار و ۷۳۱ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

وی به فعالیت خط مسافری بین المللی خصب-قشم اشاره کرد و گفت:  از شروع پنج هفته ای آن تاکنون بیست سفر دریایی از قشم به مقصد خصب و بلعکس صورت گرفته و حدود ۵۰۰ نفر مسافر در این مسیرجابجا شده اند.

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، جابجایی ۹۹۲ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

وی در همین رابطه گفت: طی پنج ماهه سال جاری، تردد بیش از ۱۲۵ هزار و ۲۹ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۶۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد،۸۵ هزار و ۲۶۰ فروند شناور باری و ۳۹هزار و ۷۶۹ فروند شناور مسافری بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از انجام تخلیه و بارگیری ۳هزار و ۴۸۱ TEU کانتینر در پنج  ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

نظر شما