شناسهٔ خبر: 27427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مدیریت املاک وحقوقی راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

رفع تصرف ۶۰ هکتار از اراضی دولتی در استان قم

مجتبی صفری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در راستای حفظ حقوق بیت المال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مبارزه با پدیده شوم زمین خواری از ۶۰ هکتار اراضی متلق به دولت جمهوری اسلامی ایران در قم رفع تصرف شد.

مجتبی صفری سرپرست مدیریت املاک و حقوقی این اداره کل در ادامه خبر فوق اضافه کرد: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده که در منطقه پردیسان قم است بالغ بر نهصد میلیارد ریال می‌باشد.

وی در خصوص نحوه اجرای حکم بیان داشت: پس از تلاش و پیگیری شبانه روزی اداره حقوقی این اداره کل و اخذ احکام قضایی همچنین با اقدامات و همکاری اداره شناسایی و حفاظت از اراضی و یگان حفاظت و یگان حفاظت مستقر در این اداره کل این مهم در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

صفری تصریح کرد: اراضی و املاک رفع تصرف شده جهت انجام فرایند حفاظتی تحویل فرمانده یگان حفاظت از اراضی این اداره قرار داده می‌شود تا نسبت به حفظ و حراست از آن اقدام بایسته صورت پذیرد.

سرپرست مدیریت املاک وحقوقی راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه هر گونه تصرف اراضی دولتی جرم تلقی می‌شود شهروندان قبل از خرید زمین، ساخت و ساز و تغییر اراضی دولتی نسبت به انجام استعلام لازم از مراجع قانونی اقدام نمایند.

 صفری تهیه سند تک برگی از اداره کل ثبت اسناد و املاک را برای اراضی و املاک در اختیار  الزامی خواند و در پایان گفت: از تمامی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط بخصوص دادگستری استان قم، دادستان محترم و همچنین کارکنان اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی که در شناسایی و رفع تجاوز از اراضی دولتی این داره کل را یاری نموده‌اند، قدردانی می‌نمایم.

نظر شما