شناسهٔ خبر: 27434 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات پلیس راهور:

تلفات ۲۶۳ نفر در حوادث رانندگی ۱۳ روز اول شهریور

حوادث جاده ای معاون عملیات راهور ناجا از تلفات ۲۶۳ نفر در حوادث رانندگی ۱۳ روز اول شهریور سال جاری خبر داد و گفت: تعداد تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ مهری معاون عملیات پلیس راهور از مرگ ۲۶۲ نفر در ۱۳ روز اول شهریور امسال خبر داد و گفت: علت اصلی تلفات خرابی چراغ، عدم روشنایی، عدم ثبت ساعت توسط راننده های اتوبوس و اجازه رانندگی با افراد فاقد صلاحیت، حرکت خلاف جهت و سرعت و سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از محورها است.

وی افزود: عدم رعایت این موارد باعث شده است تا در ۱۳ روز اول اردیبهشت ۲۶۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست بدهند. خوشبختانه نسبت به سال گذشته یک نفر کمتر است  و نشان دهنده کاهش شدت تصادفات است.  

سرهنگ مهری در گفتگو با صدا و سیما از مردم درخواست کرد با پلیس راهور و راهداران نهایت همکاری را انجام دهند. مردم باید در نظر داشته باشند که برای استراحت و تفریح به مسافرت رفته‌اند و نه اینکه رفتار پرخطر از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: با مشاهده رفتار پرخطر از سوی رانندگات اتوبوس مردم می توانند از سامانه ۱۱۰ و ۱۲۰ پیامک بزنند و رفتار پرخطر سایر رانندگان در جاده ها، اطلاعات خودرو را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.  

 

نظر شما