شناسهٔ خبر: 27442 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک خیر راه و ترابری در گفتگو با پایگاه خبری:

راه‌سازی در مناطق محروم موجب کاهش گرفتاری‌های مردم می‌شود/ پیگیری ساخت جاده خیریه در زرندیه/ بنای توسعه با ایجاد راه شکل می‌گیرد

ابراهیم نقوی نقوی خیر حوزه راه و ترابری با بیان اینکه «راه‌سازی در مناطق محروم باعث کاهش گرفتاری‌های مردم آن منطقه از نظر بهداشتی، اقتصادی، و تردد روزانه می‌شود» گفت: پیمانکاران در کنار پروژه‌های ساختمانی، مدرسه، درمانگاه و پروژه‌های راه‌سازی در همان مناطق، وظیفه ساخت راه روستایی در جهت محرومیت‌زدایی را هم بر عهده بگیرند و اثری ماندگار از خود برجای بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم نقوی مدیرعامل هلدینگ محمدیان یکی از خیرین مطرح کشور به شمار می‌رود که علاوه بر انجام کارهای خیر همچون ایجاد بیمارستان و مدرسه، اقدامات خیریه دیگری در بخش راه و ترابری به منظور محرومیت زدایی در روستاها را به کارنامه خود اضافه کرده است و از جمله پروژه های ملی انجام شده توسط این شرکت می‌توان به آزادراه حرم تا حرم، کمربندی تهران، آزادراه خرم آباد، فرودگاه کرمان و انجام عملیات راهداری نیز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت محمدیان که تا کنون چند راه روستایی در زنجان، اسلویه و بندر کنگان به صورت خیریه ساخته است در این باره به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر من اقدامات خیریه یک وظیفه است و ما نیز به نوبه خود در حال انجام وظیفه هستیم.  اما باید در نظر داشت بنای توسعه بر راه شکل می‌گیرد و راه‌سازی در مناطق محروم باعث کاهش گرفتاری‌های مردم آن منطقه از نظر بهداشتی، اقتصادی، و تردد روزانه می‌شود.

این خیر راه و ترابری با اشاره به یکی از خاطرات خود  پس از تکمیل یکی از پروژه‌های راه روستایی خیریه  بیان داشت: پس از اتمام یکی از پروژه های خیریه در راه های روستایی استان زنجان به طول ۲۰ کیلومتر، چند کیلومتر در استان بوشهر و رفع نقاط حادثه خیز و پیچ های صعب العبور، اگرچه از نظر خودمان در برابر پروژه های ملی که انجام می دهیم کاری نکرده بودیم، اما مردم آن مناطق با نحوه قدردانی و تشکر خود ما را شرمنده کردند.

نقوی خاطرنشان کرد: شرکت محمدیان هزینه ساخت راه‌های خیریه را به طور کامل از درآمد شرکت تامین می‌کند اما با تدابیر انجمن خیرین راه و ترابری و حمایت وزارت راه و شهرسازی، قیر مورد نیاز برای ساخت پروژه  برای خیرین نیز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه «انگیزه‌ای که مردم مناطق محروم در ما به وجود آورده‌اند ۱۰۰ درصد، ساخت راه‌های خیریه را ادامه می دهیم» گفت: در حال حاضر به دنبال ساخت جاده‌ای در شهرستان زرندیه واقع در استان ساوه هستیم زیرا معتقدیم انجام کار خیر باعث هزار برابر شدن برکت شرکت و کارمندان ما می‌شود.

به گفته وی انسان‌ها فانی هستند اما چیزی که در این جهان باقی می‌ماند انجام کارهای خیر است. وی افزود: لذا پیشنهاد من به پیمانکاران این است که در کنار پروژه های ساختمانی، مدرسه و درمانگاه و در زمان ساخت پروژه‌های راه‌سازی در همان مناطق حتما وظیفه ساخت یک راه روستایی در جهت محرومیت زدایی را بر عهده بگیرند تا اثری ماندگار از خود برجای بگذارند.

نقوی با اشاره به نقش انجمن خیرین راه و ترابری یادآور شد: این مجموعه کمک شایانی در معرفی مناطق محروم نیازمند راه به خیرین دارد و نحوه کار این مجموعه باعث ایجاد اعتماد میان خیرین می‌شود. همچنین در نظر داریم در راستای کمک به انجمن خیرین راه و ترابری درصورت پیشنهاد از سوی خیرین به آنها برای انجام پروژه کمک کنیم.

نظر شما