به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد، محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: تمام نقاط حادثه خیز در سطح استان بررسی و به صورت یک برنامه مدون به تهران ارجاع داده شده است.
وی افزود: برخی از این نقاط که باید به صورت فوری بهسازی میشد و خطرسازتر بوده در دستور کار قرار دارد و در حال اجراست.
وی با اشاره به راههای متنهی به مزارع شهرستان خاتم افزود: این راهها در حوزهای که در سیستم تعریف شده حتما آسفالت خواهد شد و آنهایی که در سیستم وجود ندارد پس از اعلام توسط مسئولان شهرستان در مرحله اجرا شدن قرار خواهد گرفت.
نقصان محمدی بیان کرد: شهرستان خاتم در حوزه راهداری یکی از مهمترین شهرستانهای استان است و به دلیل قرار داشتن در بین استانهای فارس، شیراز و اصفهان یکی ازشاهراههای مهم استان است و از این رو در زمینه راهسازی از انجام هرگونه کمکی به راههای این شهرستان دریغ نخواهیم کرد.
وی در ادامه از اجرایی شدن عملیات کمربندی هرات و چاهک خبر داد و تاکید کرد: اجرای این دو طرح نیز در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم این دو طرح را نیز در ماههای آتی اجرایی کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: در حوزه راهسازی باید طرحهای بزرگ در دستور کار قرار گیرد که به تبع آن پروژههای خرد نیزدر این زمینه اجرایی خواهند شد.
نقصان محمدی تاکید کرد: باید علاوه بر اجرای راههای جدید از راههایی که در سالهای گدشته نیز ایجاد شده مراقبت کرد و از آنها غافل نشد.
مجموع راههای اصلی و فرعی زیر پوشش وزارت راه و شهرسازی در استان ۲۳۵۳ کیلومتر است که شامل ۶۵۳ کیلومتر بزرگراه (۴.۵ درصد از بزرگراههای کشور و رتبه ۸ کشوری)، ۶۶۳ کیلومتر راه اصلی (۲.۶۶ درصد از راههای اصلی کشور و رتبه ۱۵ کشوری)، ۱۰۳۷ کیلومتر راه فرعی (۲.۳۹ درصد از راههای فرعی کشور و رتبه ۱۶ کشوری) و ۲۱۷۵ کیلومتر راه روستایی (۲.۰۶ درصد از راههای روستایی کشور و رتبه ۲۲ کشوری) را در خود جای داده است.
نظر شما