شناسهٔ خبر: 27452 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سعید اکبری خبر داد:

اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا یکسال آینده/ ترافیک هوایی ایران مدیریت می‌شود

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها خبر داده است که قرارداد اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا دو هفته‌ آینده منعقد می‌شود و با اصلاح ساختار فضای پروازی کشور، فضای هوایی ایران بهینه‌تر شده و اقدامات به سمت مدیریت جریان ترافیک هوایی سوق پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه قرارداد اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا دو هفته‌ آینده منعقد می‌شود، گفت: طی این قرارداد، ظرفیت فضای هوایی ایران بهینه شده و به بالاترین حد آن خواهد رسید. همچنین طراحی فضای هوایی با بالاترین حد ایمنی و ارایه بهترین سرویس از اهداف مورد توجه در این قرارداد است.

سعید اکبری ، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پسابرجام ترافیک فضای هوایی کشور افزایش یابد. بنابراین، به دنبال اصلاح ساختار فضای پروازی ایران مناقصه‌ای را منتشر کردیم.

وی ادامه داد: در این مناقصه یک شرکت خارجی مشاوره‌ای فنی موفق شد. مدرسین این شرکت از اعضای اتحادیه اروپا و ایکائو هستند. قرارداد با این شرکت خارجی تا دو هفته آینده منعقد خواهد شد و اجرای کل پروژه یکسال به طول می‌انجامد.

به گفته معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اصلاح ساختار فضای پروازی کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نیازهای نظامی و مصالح کشور صورت می‌گیرد. شرکت خارجی نیز در این زمینه موظف به آموزش و مشاوره است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهها، وی یادآور شد: با اصلاح ساختار فضای پروازی کشور، فضای هوایی ایران بهینه‌تر شده و اقدامات به سمت مدیریت جریان ترافیک هوایی سوق پیدا می‌کند. همچنین طراحی فضای هوایی با بالاترین حد ایمنی و ارایه بهترین سرویس از اهداف مورد توجه در این قراراد است.

نظر شما