شناسهٔ خبر: 27478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

طرح‌های مهم راهسازی کردستان فعال‌اند

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در معرفی پروژه‌های ساخت و توسعه راه دراین استان افزود: یکی از طرح‌های مهم دردست اقدام بزرگراه کریدور شمال به جنوب استان است که کامیاران را به سقز وصل می‌کند و اکنون درحال احداث باند دوم هستیم. این بزرگراه ۹ قطعه دارد که بخشی از قطعات دو، سه، پنج، شش و ۹ فعال شده و بقیه دردست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی توضیح داد: کریدور شمال به جنوب از مرز بازرگان و جلفا در شمال غربی کشور آغاز شده و تا بندر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر به طول کلی ۱۳۲۸ کیلومتر امتداد دارد و سهم محور میاندوآب به کرمانشاه از این کریدور ۴۳۰ کیلومتر است که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است. اجرای این کریدور مزایایی چون تسهیل در ترافیک عبوری، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، سامان‌بخشی به یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور و رونق بخشی به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

ملکی همچنین به بزرگراه سنندج-مریوان اشاره کرد و گفت: دیگر پروژه مهم دردست اقدام دراستان، راه سنندج –مریوان است که مرکز استان را به مریوان و ازآنجا به مرز باشماق متصل می‌کند که درحال ارتقا از راه فرعی به راه اصلی است.

وی افزود: طول مسیر سنندج مریوان اکنون حدود ۱۳۵ کیلومتر است که کاهش آن به ۱۰۵کیلومتر با اجرای پروژه‌های مختلف هدف‌گذاری این اداره کل در استان است. با اجرای چندین پروژه راه، حداقل ۳۰ کیلومتر از مسیر اصلی سنندج به مریوان کاهش می‌یابد. کاهش ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول مسیر از لحاظ زمانی و کاهش نرخ تصادفات به دلیل ارتقای امنیت راه از تأثیرات مهم اجرای این پروژه‌ها است.

نظر شما