شناسهٔ خبر: 27482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جعفری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افزایش ارتقای ایمنی راه‌های خراسان جنوبی با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محورها/ سهم اندک آزادراه‌ها و بزرگراه‌های خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای بالا بردن ارتقای ایمنی راه‌های استان ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب شده است.

مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به لزوم ارتقای ایمنی راه‌ها استان خراسان جنوبی گفت: برای بالا بردن ارتقا ایمنی در راه‌های استان ما کار نصب ۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت را در راه‌های شریانی استان از ابتدای تیرماه شروع کردیم و در مرداد ماه این پروژه به پایان رسید.

وی ادامه داد: این دوربین‌ها در ۴۱ راه اصلی استان نصب شده که محورهای بیرجند- نهبندان، بیرجند- قائن، بیرجند- خوسف، فردوس- بجستان، فردوس- راهور از جمله آنهاست زیرا بیش از ۷۰ درصد ترافیک در این محورها وجود دارد. جعفری افزود: بقیه دوربین‌ها در جاده‌هایی که به شهر اتصال دارند نصب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اجرای این طرح را بخشی از یک قرارداد کلی اجرایی در کشور دانست و افزود: هزینه اجرای هر دستگاه دوربین با حساب پنج سال نگهداری از زمان اجرا بیش از ۶۵۰ میلیون تومان است.

سهم اندک آزاد راه‌ها و بزرگراه‌های خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری

مهدی جعفری در ادامه گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه سهم آزادراه‌ها و بزرگراه‌های خراسان جنوبی نسبت به متوسط کشوری اندک است گفت: با ارتقای شاخص تراکم بزرگراه‌ها و افزایش اعتبارات سالانه استان می‌توان به رفع محرومیت و توسعه منطقه کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: مجموع راه‌های خراسان جنوبی ۱۶ هزار و ۲۲۲ کیلومتر است که از این مقدار ۲ هزار و ۲۹ کیلومتر راه‌های شریانی، هزار و ۳۳ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۴ هزار و ۸۵۱ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طول بزرگراه‌های استان (باندهای دوم) ۳۳۸ کیلومتر است گفت: متاسفانه سهم آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در استان نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین بوده و مسیر مورد نیاز برای رسیدن استان به متوسط کشوری در آزادراه‌ها ۳۰۰ کیلومتر، بزرگراه‌ها هزار و ۲۰۰ کیلومتر و راه اصلی دوهزار کیلومتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۶۳ روستا ازمجموع ۹۰۶ روستای استان دارای راه آسفالته بوده و ۱۴۳ روستا  فاقد راه آسفالته است که باعنایت به برنامه‌ریزی صورت گرفته هم اکنون عملیات آسفالت و احداث ۷۲ راه روستایی درخراسان جنوبی در دست اجرا است.

نظر شما