شناسهٔ خبر: 27483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از مسکن مهر خراسان رضوی:

ساخت بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور/ ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کل کشور

افتتاح قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از مسکن مهر خراسان رضوی با اشاره به افتتاح بیش از ۷۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید گفت: تاکنون قرارداد ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل بسته شده که البته بیشتر این قراردادها با بانک مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استانی در منطقه مهرگان مشهد برگزار شد، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح بیش از ۷۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، گفت: تاکنون قرارداد ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل بسته شده که البته بیشتر این قراردادها با بانک مسکن است.

وی افزود: تاکنون ساخت بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده و از این میان، یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی پروژه‌های مسکن مهر مسأله امکانات زیربنایی در برخی مناطق است، گفت: ما در نظر داریم در دولت یازدهم حداقل یک میلیون واحد مسکن مهر را افتتاح کنیم که اگر وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های زیربط هم در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی یاری کنند، این مهم قابل اجراست.

وی به تأمین بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر در دولت یازدهم به واسطه اوراق خزانه اسلامی و مشارکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز اعتبار ۶۵۰۰ میلیارد ریالی از سوی دولت برای تکمیل پروژه مسکن مهر تصویب شده که در صورت اختصاص این اعتبار، ما قطعاً می‌توانیم به افتتاح یک میلیون واحد مسکن مهر دست یابیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به وجود ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کل کشور، بیان کرد: تلاش ما این است که تا پایان دولت یازدهم این واحدها هم در قالب قراردادهایی با نهادها و ارگان‌های مختلف به مردم ارائه شود و از محل درآمدهای این واگذاری‌ها، خدمات زیربنایی و روبنایی اعم از ساخت مراکز فرهنگی، تفریحی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و ... را در تمامی مراکز ساخت مسکن مهر، ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف دولت خانه‌دار شدن همه مردم و خصوصاً اقشار ضعیف جامعه است، تصریح کرد: دولت در نظر دارد که باقی‌مانده واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور را در قالب تسهیلات با اقساط بلندمدت به مردم ارائه کند تا همه مردم خانه‌دار شوند.

اصغری مهرآبادی از وجود مشکلات حقوقی و قضایی در برخی پرونده‌های مسکن مهر خبر داد و افزود: حدود ۵۰ هزار واحد طرح مسکن مهر در سراسر کشور در دستگاه قضایی به دلایل مختلف پرونده دارند که با دستور ریاست قوه قضایی و دادستان کل کشور، روند رسیدگی به این پرونده‌ها تسهیل و تسریع شده است.

نظر شما