شناسهٔ خبر: 27504 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیركل فرودگاه گیلان:

پرواز مسیر شیراز - رشت به پروازهای فرودگاه رشت اضافه شد/ دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه رشت مورد وارسی پروازی دوره‌یی قرار می‌گیرد

فرودگاه سردار جنگل رشت پرواز مسیر شیراز - رشت و بالعکس به پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت برقرار شد و با احتساب اين دو پرواز، تعداد پروازهای اين فرودگاه به ۹۰ سورتی در هفته رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل، مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش مسیر پرواز شیراز ـ رشت و بالعکس به منظور پاسخگویی به تقاضای مسافران هوایی این مسیر خبر داد.

غلامرضا كریم آقایی گفت: قبلاً مسیر مذکور تنها در روزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته از فرودگاه سردار جنگل انجام می‌شد ولی از ۱۹ شهریورماه امسال این مسیر به پروازهای روزهای جمعه هر هفته نیز اضافه شده است.

به گفته وی پروازهای هفتگی فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اصفهان، کیش، اهواز، عسلویه  و آدانای تركیه به تعداد ۹۰ سورتی در هفته برقرار است.

مدیركل فرودگاه گیلان افزود: پرواز این مسیر به منظور رفع مشکل مسافران شمال و جنوب کشور با توجه به بعد مسافت و پس از بررسی‌های انجام شده راه‌اندازی شده است.

مدیركل فرودگاه گیلان همچنین به وارسی پروازی دستگاه‌های كمك ناوبری فرودگاه رشت اشاره كرد و افزود: با تلاش متخصصان اداره مهندسی الکترونیک و ارتباطات ناوبری این فرودگاه و گروه بازرسی پروازی سازمان هواپیمایی کشوری، فلایت چک (Flight chek) دستگاه‌های ناوبری این فرودگاه از ساعتی پیش آغاز شد.

فلایت‌چک پروازی براساس استانداردهای بین‌المللی ایکائو و سند شماره ۸۰۷۱ و زمان‌بندی مشخص شده برای کنترل سیستم‌های کمک‌ناوبری به‌صورت دوره‌یی انجام می‌گیرد.

این بررسی و کنترل با هدف اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های ILSو VOR/DME که مورد استفاده ناوگان حمل‌ونقل هوایی قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

گفتنی است؛ کلیه پروازهای ورودی و عبوری فرودگاه سردار جنگل رشت به‌وسیله اطلاعات ارسالی از این سیستم انجام خواهد شد.

نظر شما