شناسهٔ خبر: 27564 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه جاده‌ای درهفته‌ای که گذشت:

امضای تفاهم‌نامه مشترک بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت و درمان/ تشریح برنامه‌های زیربنایی حمل و نقل ایران در دیدار با دبیرکل تراسیکا/ اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در فاز پایانی سفرهای تابستانی

گزارش آخر هفته امضای تفاهمنامه مشترک بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت و درمان، برگزاری نشست ۷۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، آغاز علامت‌گذاری هزار و ۵۰۴ نقطه حادثه‌خیز و برگزاری مراسم افتتاح سامانه مدیریت نگهداری و روسازی راه‌ها از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای دریک هفته اخیر بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اخبار جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

 

عباس آخوندی: وزیر راه و شهرسازی(مشاهده خبر دراینجا)

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌ها بسیار جدی گرفته شده و تصمیمات اثربخشی داشته است، گفت: در چند دهه گذشته سرعت شهرنشینی بسیار سریع توام با تغییر سبک زندگی رخ داده و باید وارد اقدامات جدیدتری شویم که این مهم نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.

وزیر راه و شهرسازی درمراسم افتتاح سامانه PMS﴿مشاهده خبر دراینجا

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید توجه داشت که بهره‌وری سامانه PMS بیش از  افتتاح چند پروژه است ابراز داشت: بهره‌برداری از این پروژه، آغاز تحول جدید و بنیادین در صنعت راهداری کشور است به طوری که با یک پیمایش سریع می‌توان ارزیابی دقیقی از راه‌های کشور به دست آورد؛ درواقع یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، افزایش بهره‌وری و حفاظت از سرمایه‌های ملی به عنوان یکی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است.

وزیر راه و شهرسازی دراجلاس شهرداران جاده ابریشم﴿مشاهده خبر دراینجا

وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با اشاره به ۹ برابر شدن توسعه شهری ایران طی ۶۰ سال گذشته گفت: ارتقای قابلیت زندگی در شهرها و بحث قابلیت حرکت در شهرها و میان شهرها دو سیاست مهمی است که در زمینه بهبود وضعیت ۱۹ میلیون شهروند بدمسکن تعقیب می‌کنیم.

به روزرسانی نقشه حمل ونقلی ايران در تراسيکا(مشاهده خبر دراینجا)

 

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در چهارمین روز سفر دبیر کل تراسیکا برای جلسه جمع‌بندی مجدد میزبان میرچا چوبراگا بود.

امینی به مسئله کمک‌های فنی اروپا که در قالب فاینانس به کشورهای عضو تراسیکا تعلق می‌گیرد اشاره کرد و گفت: ایران به دلیل تحریم‌ها از کمک‌های فنی اروپا محروم ماند به همین خاطر ما دو تقاضای بسیار مهم از تراسیکا داریم که شامل به‌روزرسانی نقشه‌های حمل‌ونقلی ایران در سایت کریدور تراسیکا و دیگری استفاده از کمک‌های فنی با توجه به لغو تحریم‌ها علیه ایران می‌شود.

داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور(مشاهده خبر دراینجا)

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در نظر داریم از پتانسیل خانه‌های بهداشت در راستای کاهش تلفات رانندگی در شهرهای حاشیه جاده‌ها و راه‌های روستایی استفاده و با حمایت وزیر راه و شهرسازی عملیاتی کنیم.

اجرای طرح‌های ویژه ترافیكی در فاز پایانی سفرهای تابستانی(مشاهده خبر دراینجا)

هفتادوهفتمین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور صبح دوشنبه ۱۵/۰۶/۹۵ با حضور و مشاركت اعضا برگزار و پس از بحث و بررسی پیرامون دستوركار، جمعبندیهای زیر حاصل شد:گزارش اقدام مشترك سازمان راهداری و حملونقل جادهای، پلیس راهور و دبیرخانه كمیسیون در زمینه شناسایی ۳۳۰۰ نقطه دارای تصادف شبكه راه‌های بین شهری و ۱۵۰۴ نقطه پرتصادف، مورد بررسی قرار گرفت.

امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی﴿مشاهده خبر دراینجا

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد به منظور‌کاهش میزان تلفات جاده‌ای در‌ روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و هم چنین در آستانه دو عید قربان و غدیر، هزار و ۵۰۴ نقطه حادثه‌خیز با نصب تابلوهای اطلاع رسانی، پلاکارد و تهیه تابلوهای ویژه علامت‌گذاری می‌شود.

 

 

نظر شما