شناسهٔ خبر: 27594 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با هدف نجات جان مسافران در سوانح هواپیمایی انجام شد:

تمرین عملیاتی و مهارتی مقابله با سوانح در فرودگاه بین المللی مهرآباد

حریق مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد با اعلام خبر برگزاری بروزترین مانور عملیاتی و مهارتی برای مقابله با سوانح در هنگام شب در فرودگاه بین المللی مهرآباد می گوید:‌با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد پر‌ترافیک ترین و مهمترین فرودگاه کشور است باید پرسنل ایمنی زمینی این فرودگاه آمادگی های لازم برای مواجهه با خطرات احتمالی را نیز داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد مانور عملیاتی و مهارتی مقابله با سوانح در شب با حضور رستمی مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد و حاجی بیگی مدیر کل ایمنی وآتش نشانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، برای افزایش مهارت کنترل و اطفاء حریق و نجات هواپیما بر گرفته از بروزترین و اثربخش ترین متدهای آموزشی در دل شب با هدف نجات جان مسافران در سوانح هواپیمایی توسط پرسنل اداره ایمنی و آتش نشانی فرودگاه مهرآباد برگزارگردید.

این مانور در انتهاي باند پروازي هواپيمايي براي اجراي عمليات مانور و اضطرار و تمرين امداد و نجات در نظر گرفته شده بودکه با آتش زدن نمادین هواپیما عمليات مانور راس ساعت ۸ با آرایش عملیاتی تخصصی اطفاء حریق  آغاز ودر مرحله دوم عملیات نجات از داخل هواپیما پس از ۴۵ دقیقه با خاموش کردن آتش و نجات مسافران داخل هواپیما زمان استاندارد نجات واطفاء وخروج از محل سانحه به پایان رسید.

رستمی مدیر کل فرودگاه مهرآباد، گفت :با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد پر ترافیک ترین و مهمترین فرودگاه کشور است باید پرسنل ایمنی زمینی این فرودگاه آمادگی های لازم برای مواجهه با خطرات احتمالی را نیز داشته باشند، به همین منظور اجرای مانورهای زمانبندی شده و منظم برای نمایش میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات فرودگاهی باید برگزار گردد .

سپس وی با تشکر و قدردانی از تلاش مجاهدانه نیروی انسانی در اداره ایمنی زمینی خاطر نشان کرد :تمرین و آموزش سر لوحه پرسنل در این بخش می باشد و در این زمینه گام های موثر و استواری در بروز رسانی مهارتها با همکاری پرسنل ستادی در این فرودگاه برداشته شده است.

 رستمی در پایان ضمن رضایت از انجام این عملیات، سرعت عمل پرسنل شرکت کننده در مانور را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  انجام این گونه عملیات، نقاط چالش وضعف و کمبودهای ما را مشخص خواهد کرد و فرصتی برای جبران کاستی ها می باشد .

سپس حاجی بیگی مدیر کل عملیات ایمنی زمینی و نجات هواپیما نیز در بزرگترین تمرین مهارتی و اطفاء و نجات هواپیمایی بر استمرار و تقویت مهارت سرمایه های انسانی با بروزترین دانش در عرصه ایمنی و پیشگیری و نجات تاکید کرد.

وی گفت تمام تلاش ما در ستاد شرکت فرودگاه ها وناوبری هوائی ایران آمادگی وتجهیز وبروزرسانی امکانات ایمنی به منظور استاندارد سازی پروازها وخدمات درسطوح پروازی می باشد .

نظر شما