شناسهٔ خبر: 27595 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اطلاعیه داد؛

هشدار طوفانی شدن دریای خزر و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی

بارش باران سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به طوفانی شدن دریای خزر در دو روز آینده و همچنین مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی البرز هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر پیش‌بینی‌های اخطاریه شماره ۳۸ سازمان هواشناسی اعلام شد بعدازظهر روز پنج شنبه در شمال خراسان رضوی و مناطق شمالی استان تهران و همچنین در ساعات بعدازظهر روزهای پنج شنبه و جمعه در برخی نقاط هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رشد ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.  

براساس این اطلاعیه تداوم باران و وزش باد و رعد و برق در استان‌های مازندارن، گلستان، البرز و مناطق شمال شرقی همچنان وجود داشته و دریاهای خلیج فارس، تنگه هرمز  و خزر نیز در بیشتر مواقع در دو روز آینده طوفانی خواهد بود.

بعدازظهر امروز در استان تهران نیز وزش باد و گرد وخاک خصوصا در نواحی جنوبی گزارش شده و توصیه می‌شود احتیاط لازم برای تردد در مناطق کوهستانی البرز نیز به دلیل مه‌گرفتگی رعایت شود.

براساس اطلاعات به دست آمده به دلیل اختمال آب‌گرفتگی و سیلابی شدن معابر در حاشیه رودخانه‌های دامنه شمالی البرز (گیلان، مازندارن، گلستان و خراسان شمالی) از نشستن، شنا کردن و قایقرانی در این منطقه پرهیز شود./

نظر شما