شناسهٔ خبر: 27616 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

تقویت مسیر قشم - شیراز و قشم- عمان/ مدیر پروازهای هواپیمایی بریتیش ایرویز: هیجان زده هستیم / نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها را جزو اولویت‌ها نمی‌دانیم/ موافق به روز شدن پرداخت‌ها هستیم اما نه با تندروی

گزارش آخر هفته تقویت مسیر قشم - شیراز و قشم- عمان، افزایش پرواز مسیر شیراز - رشت به پروازهای فرودگاه رشت، راه‌افتادن دوباره پروازهای هواپیمایی بریتیش ایرویز و ... از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

 

مجتبی شمس‌نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاه بین‌المللی قشم(مشاهده خبر کامل در اینجا)

بهره‌برداری از ترمینال جدید مسافری فرودگاه قشم در بهمن ماه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود.

درحال طی مراحل اداری برای تاسیس این خط پروازی هستیم. هواپیمایی قشم ایر برای جابجایی مسافران در این مسیر اعلام امادگی کرده است با این حال مذاکرات ما با ایرلاین عمانی هم ادامه دارد و به زودی مشخص می‌شود.

غلامرضا كریم آقایی مدیركل فرودگاه گیلان(مشاهده کامل خبر در اینجا)

پرواز مسیر شیراز - رشت و بالعکس به پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت برقرار شد و با احتساب اين دو پرواز، تعداد پروازهای اين فرودگاه به ۹۰ سورتی در هفته رسيد.

سین دویل رییس بخش شبکه و پرواز بریتیش ایر (مشاهده کامل خبر در اینجا)

این شرکت هواپیمایی تاریخ طولانی ای در پرواز به ایران دارد و به همین دلیل ما از اینکه قرار است خدمات را دوباره بین تهران و هیترو ارائه دهیم هیجان‌زده هستیم. ایران یک کشور جذاب با مکان‌های توریستی جالب و هیجان‌انگیز است که توریست‌ها می‌توانند آن را به عنوان مقصدی با فرهنگ باستانی در نظر بگیرند.

عباس آخوندی(مشاهده کامل خبر در اینجا)

سامانه PMS با عبور از جاده با سرعت ۱۲۰ کیلومتر می‌تواند در لحظه عکس‌برداری کند و موجب شود با هزینه کم قبل از فرسودگی از ثروت ملی حفاظت کنیم. این بحث فقط در جاده نیست و برای بنادر، راه‌آهن و فرودگاه و جاده‌های داخل شهر نیز قابل استفاده است.  مشابه این سامانه را در شرکت راه‌آهن هم اجرا کردیم و امروز خواستم اين سيستم در فرودگاه‌ها هم اجرا شود.  

باید تسهیلات برای رفت و آمد فراهم شود و ما درجهت ارائه تسهیلات عبور هوایی به نوسازی ناوگان هوایی و توسعه ناوگان هوایی بین‌المللی اعتقاد داریم و معتقدیم که جاده ابریشم جدید نه دریایی صرف بلکه هوایی، ریلی و زمینی نیز هست.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی(مشاهده کامل خبر در اینجا)

ایرلاین‌ها شرایط مالی خوبی ندارند و فعلا زمان مناسبی برای اجرای طرح نقدی شدن سوخت ایرلاین‌ها نیست.

شرکت های هواپیمایی به گفته خود وزارت نفت درحال پرداخت هزینه‌های جاری خود هستند و اینکه یکباره و بعد از طی این مراحل سخت گفته شود پول سوخت باید با کارت و به صورت نقدی پرداخت شود درست نیست چرا که ما موفق به ایجاد انضباط مالی و پرداختی شده‌ایم.

اما درحال حاضر هنوز زود است و باید اجازه دهیم ایرلاین کارهای اولویت‌دار دیگری که دارند را انجام دهند.

خواهش ما از وزارت نفت این است که اگر ایرلاینی هست که هزینه های روزانه خود را بپرداخت نمی کند به ما اعلام کنند تا خودمان با آن ایرلاین برخورد کنیم و در صورتی که نتیجه ای نداد، به استفاده از پرداخت نقدی مجبورش می کنیم. اما اگر بحث مکانیزه کردن مطرح باشد مکانیزه شدن دیگر سیستم ها در شرکت هواپیمایی مهمتر از آن است که پرداخت ها و دریافت ها مکانیزه شود.

اگر ایرلاینی واقعا نمی‌خواهد یا نمی تواند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند می توان آن ایرلاین را مجبور به پرداخت نقدی کرد اما ابتدا باید مشکل ریشه یابی  و رسیدگی  شود و پرداخت نقدی آخرین راهکار باشد.

باید به ایرلاین ها توجه ویژه شود، در سال‌های اخیر چه ایرلاین های دولتی و چه خصوصی زحمات زیادی کشیده‌اند و نگذاشته‌اند هواپیماهای ما زمین گیر شوند و غربی‌ها زود به این نتیجه برسند که صنعت حمل و نقل هوایی ما زمین گیر شده است.

ما موافق به روز شدن پرداخت‌ها هستیم اما واقعیت این است که خطوط هوایی وقتی بلیط را می فروشند حداقل یک ماه طول می کشد که این پول به سیستم آنها بازگردد، بنابراین باید به آنها فرصت داده شود.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها(مشاهده کامل خبر در اینجا)

قرارداد اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا دو هفته‌ آینده منعقد می‌شود و با اصلاح ساختار فضای پروازی کشور، فضای هوایی ایران بهینه‌تر شده و اقدامات به سمت مدیریت جریان ترافیک هوایی سوق پیدا می‌کند.

حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی اصفهان(مشاهده کامل خبر در اینجا)

باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی و در اولین فرصت است.

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان (مشاهده کامل خبر در اینجا)

فرودگاه مهرآباد قدمتی ۷۰ ساله در کشور دارد و از جایگاه ویژه ای در نظام اقتصادی برخوردار است و بر همین اساس طرح انتقال آن صد درصد اشتباه است.

نظر شما