شناسهٔ خبر: 27663 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیستم شبیه ساز کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه بندرعباس افتتاح شد

فرودگاه بندر عباس سیستم شبیه ساز کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بین المللی بندرعباس با حضور مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه ها، مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان و تنی چند از مسئولان، در محل سالن اپروچ (تقرب پرواز) این فرودگاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی فرودگاه‌های هرمزگان، مدیرکل فرودگاه های این استان پنجشنبه در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: این سیستم با هزینه ای افزون بر دو میلیارد ریال و با استفاده از تخصص و دانش پرسنل مراقبت پرواز در سطح فرودگاه های استان بروزرسانی شده و در این پروژه با بهره گیری از امکانات موجود صرفه جویی خوبی رقم خواهد خورد.

محمود امانی بنی بیان داشت: این پروژه یکی از کارهای خلاقانه در حوزه اداره مراقبت پرواز فرودگاه های استان بوده و با افتتاح و بهره برداری از آن به طور یقین روند آموزش هوانوردی در سطح فرودگاه های استان ارتقا خواهد یافت.

رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه های هرمزگان نیز در این مراسم با تقدیر از همکاری پرسنل واحد مهندسی الکترونیک اداره کل فرودگاه های استان در راه اندازی این سیستم گفت: با افتتاح و بهره برداری از این سیستم، فرودگاه بندرعباس به عنوان پایلوت آموزشی منطقه جنوب کشور در این حوزه شروع به فعالیت خواهد کرد.

ابوذر ضیائی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی سیستم شبیه ساز برج مراقبت در فرودگاه بین المللی بندرعباس خواهیم بود که سیستم پیچیده تری خواهد داشت.

نظر شما