شناسهٔ خبر: 27664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تکمیل طرح‌های حمل و نقل کشور به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ تکمیل پروژه‌ها براساس اولویت

بازدید معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل پروژه های راه سازی، بزرگراه ها، آزادراه و خطوط ریلی کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا محفوظی در حاشیه بازدید از پروژه های راه سازی مناطق جنوب استان مرکزی در گفت وگو با ایرنا افزود: پروژه های وزرات راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل متعدد هستند و بر این اساس با اولویت بندی تکمیل می شوند.

وی ادامه داد: از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی در اجرای پروژه های راه سازی استفاده و بخشی از مطالبات آنان از محل اسناد خزانه پرداخت می شود.

محفوظی بیان کرد: اعتبارات دولتی در بخش عمرانی وزارت راه و شهرسازی ناچیز است اما تلاش می شود از ظرفیتهای موجود در چهارچوب اولویت ها نهایت بهره برداری انجام شود .

وی در ارتباط با سفر خود به مناطق جنوب استان مرکزی گفت: وضعیت پروژه های راه سازی در حال اجرا در این سفر بررسی می شود.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های پروژه های حمل و نقل در استان مرکزی محور خمین -اراک است که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۳۰ کیلومتر از محور ۴۸ کیلومتری خمین - محلات، تا پایان امسال دو بانده می شود.

مجیدرضا نصرالله نژاد افزود: بهبود وضعیت محورهای ارتباطی شهرستان های محلات و دلیجان و افزایش طول راه های بزرگراهی این شهرستان ها یکی از اولویت های راه و شهرسازی استان در سال های اخیر است.

وی گفت: در سال جاری دو پروژه احداث باند دوم زیرآب در مسیر خمین - محلات را به طول پنج کیلومتر، با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و همچنین احداث شش و نیم کیلومتر از باند دوم محور خمین - محلات با صرف اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است که در سفر آتی رئیس جمهور و هیات همراه به استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص محور ارتباطی خمین - محلات گفت: سال گذشته احداث ۹ کیلومتر از بزرگراه ۴۸کیلومتری خمین - محلات در دستور کارقرار گرفت که شش و نیم کیلومتر آماده بهره برداری است و دو و نیم کیلومتر از این بزرگراه تا پایان سال تکمیل می شود.

نصرالله نژاد در خصوص کمربندی خمین نیز گفت: این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده و بهره برداری از این طرح در گرو احداث دو تقاطع غیرهمسطح است که برای تکمیل این تقاطع ها به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی بیان کرد: برای تکمیل پروژه دو بانده کردن دلیجان - نراق ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نصرالله نژاد در مورد پروژه زیرآب محلات گفت: احداث ۱۰ کیلومتر از محور ۱۶ کیلومتری زیرآب که در واقع رینگ جنوبی برون شهری شهرستان محلات به سمت دلیجان و خمین است، نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای این منطقه دارد.

بازدید از پروژه چهار بانده شدن محور دلیجان - نراق، دلیجان - محلات، زیرآب - محلات و پروژه خمین - محلات، خمین - شازند، کمربندی خمین و محور خمین - اراک از دیگر برنامه های سفر معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه از استان مرکزی درروز پنج شنبه بود.

نظر شما