شناسهٔ خبر: 27692 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

تقدیر رئیس مجمع نمایندگان فارس از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان/ عمران و آبادانی با توسعه فرودگاه‌ها، راه‌آهن، آزادراه‌ها و راه‌های‌روستایی

مصاحبه رئیس مجمع نمایندگان فارس با تقدیر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و شخص وزیر راه و شهرسازی در توسعه، عمران و آبادانی راه‌های استان، توسعه فرودگاه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌های‌روستایی را در این دوره از وزارت راه و شهرسازی قابل توجه خواند.

کوروش کرم‌پور نماینده رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان اهمیت راه‌ها، بیمارستان هزار تختخوابی صدرا و مسکن مهر افتتاح شده در هفته دولت در استان فارس گفت: راه یکی از زیربناهای توسعه هر کشوری است. وقتی راه‌ها روی اصول احداث، بهره‌برداری و نگه‌داری می‌شوند، این گفته دولت که می‌خواهد بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در خاورمیانه در جایگاه مناسب قرار بگیرد محقق می‌شود. زیرا راه‌ها و حمل و نقل در جایگاه درستی قرار دارند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس دهم به موقعیت جغرافیایی استان در نقشه و اهمیتی که بهبود راه‌ها، تکمیل مسکن مهر و همچنین بهره‌برداری از بزرگترین بیمارستان پیوند اعضای خاورمیانه در شهر صدرای شیراز که در هفته دولت توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد تاکید کرد و با اشاره به تغییرات قابل توجه و توسعه مناسب سالن‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز طی دو سال گذشته دولت تدبیر و امید یادآور شد: توسعه فرودگاه، آزادراه‌ها و راه‌های‌روستایی نشان‌دهنده توسعه، عمران، آبادانی و پیشرفت است. همچنین در حال‌حاضر با توجه به توسعه‌های رخ داده، مردم و شهروندان بیشتر از گذشته احساس آرامش و اقتدار می‌کنند.

نماینده شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی فرودگاه، راه‌آهن و آزادراه‌ها توسعه پیدا می‌کنند، راه‌های‌روستایی ارتقا یافته و آسفالته می‌شوند می‌توان مدعی شد که توسعه رخ داده است و در حال پیگیری است.

کرم‌پور گفت: در ۳ ساله دولت تدبیر و امید در شرایط بی‌پولی دولت، توسعه راه‌های قابل توجهی در استان فارس به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه کلنگ آزادراه اصفهان- شیراز در سال های قبل از دولت تدبیر و امید زده شد اما انجام آن با تاخیر مواجه شد گفت: در دولت تدبیر و امید احداث و بهره‌برداری از آزادراه اصفهان – شیراز پیگیری و دنبال شد تا اینکه در اوایل ماه جاری (دوم شهریورماه) و توسط وزیر راه و شهرسازی بخشی از راه‌ها، مسکن مهر و بیمارستان هزارتختخوابی ابن‌سینا در شهر صدرا مورد بهره‌برداری قرار گرفت که اینها همه نشان از اقتدار دولت یازدهم دارد.

کرم پور افزود: از چندین پروژه استان فارس بازدید کردم و تاکید می کنم که تلاش های قابل توجهی در استان فارس انجام شده است.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی در نخستن روز از سفر استانی خود در هفته دولت به استان فارس (دوم شهریورماه) از بیمارستان هزار تختخوابی ابن‌سینا بازدید کرد. همچنین بهره برداری از پل بزرگ فهلیان به طول ۴۴۰ متر و بزرگراه نورآباد-قائمیه به طول ۲۱ كیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال، بهره برداری از ۱۰۰ كیلومتر بزرگراه،‌ ۱۱۷ كیلومتر راه روستانی و ۱۶۵ كیلومتر روكش آسفالت با ارزشی بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد ریال از دیگر افتتاح‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس بود./

نظر شما