شناسهٔ خبر: 27700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین کارگاه آموزشی بین‌المللی جداگرهای لرزه‌ای در مشهد

پوستر اولین کارگاه آموزشی بین‌المللی جداگرهای لرزه‌ای به همت دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مسوول دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص برگزاری این همایش گفت: این همایش طی سه روز و با حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، ارمنستان، کره جنوبی و تایوان و بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان و متخصصان رشته‌های عمران و دست اندرکاران صنعت ساختمان در کشور، برگزار شد.

وی افزود: در این همایش ۵ مهمان و متخصص خارجی و ۱۴ متخصص و کارشناس داخلی که از اساتید به نام حوزه عمران و شهرسازی هستند به سخنرانی درباره آخرین فن آوری‌های روز جهان در صنعت ساختمان در راستای ایمن سازی و مقاوم سازی بناها در برابر زلزله، پرداختند.

محمدرضا مهردوست اضافه کرد: دبیرخانه دائمی فن آوری‌های نوین صنعت ساختمان به همراه سازمان نظام مهندسی کشور با همکاری دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور این همایش را برگزار کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از فن آوری‌های نوین در ساختمان سازی، عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر فن آوری‌های نوین در صنعت ساختمان توانسته‌اند تا حدودی ابنیه مختلف را از آسیب‌های بلایای طبیعی حفظ کنند، لزوم استفاده از این فناوری‌ها در ساختمان سازی و عمران در کشور ما را الزامی می‌نماید.

مسوول دبیرخانه دائمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان خراسان رضوی با اشاره به زلزله خیز بودن مناطق مختلف ایران، گفت: کشور ما به دلیل داشتن گسل‌های لرزه‌ای نسبتاً زیاد، جزو مناطقی است که باید مهندسان عمران و ساختمان سازی، در فعالیت‌ها و برنامه‌های ساخت و ساز، حتماً استفاده از فناوری‌های نوین ایمن سازی و تقویت ساختمان‌ها در برابر زمین لرزه را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: در کشور ما در حال حاضر بیش از ۱۰ ساختمان با استفاده از این فناوری‌ها ساخته شده‌اند که در منطقه شرق کشور هم ساختمان فرمانداری شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی از این جمله است.

مهردوست در خصوص کاربردی‌ترین اماکن اجرای جداگرهای لرزه‌ای، توضیح داد: اجرای این فناوری بیشتر در ساخت بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و درمانی، مدارس، ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های مخابراتی و ... ضرورت دارد که به ایمن‌تر شدن این اماکن کمک قابل توجهی می‌کند.

نظر شما