شناسهٔ خبر: 27716 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یک عضو کمیسیون عمران مطرح کرد:

لزوم رفع موانع موجود درخصوص تخصیص بودجه برای پروژه‌های ریلی

ملکشاهی راد نماینده مردم كوهدشت اعلام كرد: دولت باید سیاست و برنامه ریزی مدونی را برای حمل و نقل كشور به خصوص حوزه ریلی پیاده سازی كند و وزارت راه را در جریان برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ اللهیار ملكشاهی راد عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب كه به منظور دستیابی به راه ها و ریل های ایمن، دولت باید با وزارت راه به تعامل بیشتر برسد، گفت: در توزیع اعتبارات سال ۹۵ و اینكه قرار است رقم كمی برای پروژه های عمرانی وزارت راه اختصاص یابد، شاهد بی توجهی دولت به حوزه راهسازی و خطوط راه آهن هستیم.

‌وی افزود: متاسفانه فاصله حرف تا عمل برای اختصاص بودجه بسیار است چرا كه بی توجهی دولت به بخش های مهم و زیر ساختی كشوررا تا حدودی شاهد هستیم.

نماینده مردم كوهدشت عنوان كرد: در حال حاضر در بخش حمل و نقل كشور به خصوص حوزه ریلی شاهد تعداد زیادی پروژه نیمه تمام هستیم كه میزان بودجه در نظر گرفته برای آنها بسیار محدود است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر وضعیت تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به بخش های زیر ساختی كشور خوب نیست چرا كه كلنگ زنی های زیادی در كشور صورت گرفته و قدم هایی برداشته شده اما برای تحقق كامل آنها نیازمند بودجه كافی هستیم.

ملكشاهی راد با بیان اینكه میانگین طول عمر ساخت پروژه ها بالا رفته است، بیان كرد: این موضوع به نفع مملكت نیست اما كمیسیون عمران در مجلس جدید، برای همه حوزه های ریلی، جاده ای و تامین زیر ساخت ها جهت تولید و اقدامات اقتصادی گام های بزرگی را برداشته است.

وی تصریح كرد: در صدد هستیم تا جلسات متعددی با وزیر راه و همچنین با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور برگزار تا برنامه‌ها و سیاست های مربوط به بخش حمل و نقل كشور به ویژه راه آهن و توسعه خطوط تا افق ۱۴۰۴ مشخص شود.

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر نمایندگان مردم در استان ها و شهرهای مختلف در پی مطالبات مردم یعنی ساخت راه آهن ، قطار و مرمت و نگهداری راه ها هستند و این با بودجه محدود امكانپذیر نیست.

وی افزود: در جلسه وزیر راه با مسولان دولتی، ضمن ارزیابی دقیق از میزان بودجه به بخش حمل و نقل و درخواست دولت از تحقق اهداف مورد نظر، باید موانع موجود برای تخصیص بودجه هم باید بازنگری و رفع شود.

ملكشاهی راد اظهار كرد: دولت باید سیاست و برنامه ریزی مدونی را برای حمل و نقل كشور به خصوص حوزه ریلی پیاده سازی كند و وزارت راه را در جریان برنامه های خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینكه كمیسیون عمران مجلس طبق برنامه ششم توسعه، از ابتدای شروع كار در مجلس به دنبال رفع موانع برای توسعه راه آهن بوده است، افزود: اعضای كمیسیون عمران آمادگی كامل را برای حمایت از بخش ریلی دارند اما دولت نیز باید سیاست های خود را در جهت تحقق اهداف مورد نظر آن اعلام كند و این امر بستگی به متقاعد كردن دولت توسط مقام عالی وزارت راه دارد.

نماینده مردم كوهدشت با توضیح این مطلب كه برای دریافت اعتبارات از دولت برای این بخش بایستی وزیر راه دولت را متقاعد كند، گفت: گام هایی در برنامه ششم برای راه آهن و توسعه خطوط برداشته شده اما مشخص نشده برای توسعه این زیر ساخت مهم چه میزان بودجه اختصاص داده خواهد شد و این مشكلات را دو چندان می كند.

وی یادآور شد؛ دولت برای بخش ریلی بایستی بیش از این قدم بردارد چرا كه طی سال های گذشته شاهد ضعف در عملكرد به خصوص بودجه مورد نیاز پروژه های عمرانی بوده ایم.

نظر شما