شناسهٔ خبر: 27737 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسفندیار کیانی خبر داد:

پایان عملیات بهسازی و بازسازی باند فرودگاه خرم‌آباد تا نیمه مهرماه/ آغاز پروازهای زمستانی از آبان/ گسترش باند فرودگاه/ اجرای ۹ پروژه بهسازی فرودگاه با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال

فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه حدود نیمی از پروژه بهسازی، بازسازی و اجرای روکش باند این فرودگاه به پایان رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا نیمه مهرماه امسال عملیات بهسازی و بازسازی باند فرودگاه خرم‌آباد به پایان برسد و پروازهای زمستانی و برنامه‌ای فرودگاه خرم‌آباد از ابتدای آبان ماه برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسفندیار کیانی گفته است: فرودگاه خرم‌آباد حدود یک ماه است که به دلیل اجرای پروژه بهسازی، بازسازی و اجرای روکش باند در راستای اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با هدف ایجاد استانداردهای ایمنی و قابلیت پذیرش پروازهای بزرگ تعطیل شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه بهسازی، بازسازی و اجرای روکش باند فرودگاه خرم‌آباد روزانه حدود ۱۵۰۰ تن آسفالت به همت سه کارخانه تولید آسفالت و پنج گروه حمل و پخش، تهیه و ریخته می‌شود. اکنون سه گروه حمل و پخش فعال‌اند و دو گروه دیگر هنگام بروز مشکل، برای جلوگیری از اتلاف زمان جایگزین دیگری می‌شوند.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه باند فرودگاه خرم‌آباد ۳۲۰۰ متر طول داشت که در این پروژه طول آن به ۳۶۲۰ متر افزایش خواهد یافت،  گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ متر از اجرای طرح بهسازی باند انجام شده است و هم‌اکنون سرعت کار رو به افزایش است. احتمالا در نیمه مهرماه امسال اقدامات عمرانی باند به پایان رسیده و خط‌ کشی باند آغاز شود.

به گفته وی اعتبار این پروژه صد در صد استانی است. البته یکی از مشکلاتی که پیمانکار در اجرای این پروژه داشت مواجهه با کمبود نقدینگی بود.  در این زمینه استاندار لرستان روز جمعه(۱۹شهریورماه امسال) از طرح توسعه این فرودگاه بازدید کرد و قول داد در هفته جاری حداقل ۲۰ میلیارد ریال پول نقد به این پروژه تزریق کند. همچنین در این زمینه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۲۰ میلیارد ریال در نقدینگی به استان کمک خواهد کرد.

کیانی بیگدلی یادآور شد: کل پروژه طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به اعتباری معادل ۵۲۰ میلیارد ریال نیاز دارد که بازسازی و بهسازی روکش باند این فرودگاه یکی از ۹ پروژه این طرح است که اعتبار تعیین شده آن ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهها، وی با بیان اینکه ایرلاین‌ها نسبت به از سرگیری پروازهای این فرودگاه به شدت منتظرند، اضافه کرد: همزمان با بهسازی و بازسازی باند فرودگاه خرم‌آباد سیستم روشنایی این باند نیز نصب می‌شود. این سیستم با اعتباری برابر با ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده است. از ابتدای آبان‌ماه امسال پروازهای زمستانی و برنامه‌ای این فرودگاه از سرگرفته می‌شود.

نظر شما